Nokia ma apetyt na rynek zdrowotny. Finowie przejmują firmę Withings

Nokia ma apetyt na rynek zdrowotny. Finowie przejmują firmę Withings26.04.2016 13:09
Pulse Ox
Pulse Ox

Nokia powoli wraca do gry. W udanym powrocie na rynek konsumencki pomóc ma przejęcie firmy Withings, która słynie z produkcji m.in. inteligentnej galanterii.

Jak czytamy w komunikacie prasowym, przejęcie ma opiewać na kwotę 170 milionów euro, a sfinalizowane zostanie w trzecim kwartale tego roku.

Czym dokładnie zajmuje się Withings?

Withings to założony w 2008 roku francuski producent inteligentnej galanterii, akcesoriów zdrowotnych oraz urządzeń związanych z Internetem rzeczy. Zatrudnia on ok. 200 pracowników. W Polsce firmę tę możecie kojarzyć przede wszystkim z produkcji opasek fitness Pulse czy zegarków z linii Activité.

Withings Pulse O2 oraz Activité Steel
Withings Pulse O2 oraz Activité Steel

Portfolio firmy jest znacznie szersze, bo obejmuje również inteligentne termometry, pulsometry, ciśnieniomierze, wagi, elektroniczne nianie czy systemy domowego monitoringu. Nokia nie ukrywa, że największą chrapkę ma na akcesoria i technologie zdrowotne. We wspomnianym oświadczeniu przytoczono dane, według których mobilne gadżety monitorujące zdrowie mają być najdynamiczniej rozwijającym się segmentem branży zdrowotnej w latach 2015-2020.

Powstanie smartwatch Nokii?

Póki co nie jest jasne, czy po przejęciu Finowie w dalszym ciągu będą rozwijali markę Withings, czy też postawią na rebranding. Wiadomo jedynie, że całym przemysłem zajmie się nowa jednostka Nokia Digital Health. Na jej czele stanie Cedric Hutchings, który dotychczas pełnił funkcję CEO firmy Withings.

412160605697868332

W notce prasowej pojawił się fragment dotyczący chęci zwiększenia rozpoznawalności i renomy marki Nokia, więc niewykluczone, że wkrótce ujrzymy nowe zegarki i opaski sygnowane logo tegoż producenta. Koniec końców Nokia jest marką nieporównywalnie bardziej rozpoznawalną niż Withings i szkoda byłoby tego nie wykorzystać.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)