Nowy, lżejszy Facebook komórkowy
Przedstawiciele Facebooka, drugiej co do wielkości strony internetowej w Stanach Zjednoczonych i jednocześnie największego serwisu społecznościowego na świecie, ogłosili na MWC powstanie kolejnej mobilnej odsłony. Facebook Zero, bo tak nazywa się nowy pomysł serwisu będzie pozbawiony wszelkich zbędnych i obciążających łącza elementów.
18.02.2010 | aktual.: 18.02.2010 12:38
Działanie serwisu jest krokiem w stronę tych użytkowników, którzy nie posiadają mocnych smartfonów i nie mają w zwyczaju kupowania ogromnych pakietów danych. Facebook Zero pozbawiony jest wszelkich "ciężkich" aplikacji, a także możliwości przeglądania zdjęć.
Program zostanie uruchomiony we współpracy z wieloma operatorami na całym świecie. Wszystko wskazuje też na to, że usługa będzie darmowa. Firma ma zamiar przekonać użytkowników serwisu do tego, że dostęp do mobilnej wersji jest im niezbędny, tak, by później zdecydowali się na opłacenie pakietów i korzystanie z "cięższych" rozwiązań.
Ultralekka wersja serwisu została już udostępniona pod adresem zero.facebook.com. Próbowałem sprawdzić czym charakteryzuje się mobilna odsłona. Niestety, na wyświetlaczu pojawił się napis "Sorry, your carrier does not support zero.facebook.com". Pełny start serwisu zapowiadany jest na najbliższą przyszłość