Samsung brata się z Microsoftem, by uprzykrzyć życie Google'owi

Samsung brata się z Microsoftem, by uprzykrzyć życie Google'owi
Kamil Zawiślak

09.03.2015 09:51, aktual.: 09.03.2015 10:51

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pierwsze przecieki o współpracy Samsunga i Microsoftu pojawiły się na chwilę przed premierą smartfonów Galaxy S6 i S6 edge. Chodziło o preinstalowane aplikacje na urządzeniach Koreańczyków (wspomniane urządzenia będą miały preinstalowane aplikacje Skype, OneDrive i OneNote). Wygląda jednak na to, że to dopiero początek współpracy.

Kilka dni temu pojawiły się kolejne informacje świadczące o zacieśnianiu się współpracy między kooperacjami. Dr Injong Rhee, wiceprezes Samsunga stwierdził, że biznesowy pakiet Knox Workspace będzie zawierał OneDrive'a, OneNote'a oraz Office’a 365. Samsung jest świadom tego, że sam nie będzie w stanie konkurować z chmurowymi usługami Dropboxa czy nawet Dyskiem Google. Dlaczego więc nie bratać się z konkurencją jeśli to możliwe? Koreańczycy w ten sposób będą mogli uniezależnić się częściowo od Google'a, a Microsoft znalazł kolejny sposób na serwowanie swoich usług szerszemu gronu. Sam nie byłby w stanie dotrzeć do tak dużej liczby potencjalnych użytkowników.

Dla Samsunga Knox jest bardzo ważny na rynku korporacyjnym. Powszechnie wiadomo, że Android nie cieszy się zbyt dobrą opinią jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Jest to jednak najpopularniejsza platforma mobilna, a Knox pozwala przedsiębiorcom zabezpieczyć ważne dla firmy materiały. W przypadku pakietów biurowych najpopularniejszy jest z kolei MS Office. Te dwie rzeczy to idealne połączenie z punktu widzenia firm mogących powiązać bezpieczeństwo, Office’a i Androida.

Warto też wspomnieć, że Knox na MWC 2015 otrzymał nagrodę w kategorii Najlepsza ochrona / produkt lub rozwiązanie (BEST SECURITY/ ANTI-FRAUD PRODUCT OR SOLUTION).

Google rozwija własną usługę skierowaną do firm, która nazywa się Android for Work. Mariaż Microsoftu i Samsunga zdaje się być odpowiedzią na to rozwiązanie. Dodatkowo Andrew Conway odpowiedzialny w Microsofcie za marketing produktów dla przedsiębiorstw oznajmił, że jego firma nie zamierza wspierać Android for Work.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)