Obama reklamuje Galaxy Note'a 3, czyli kolejne selfie z Samsungiem w tle
W tym roku do listy swoich sukcesów Samsung dopisał już zrobione podczas oscarowej gali selfie, które przejdzie do historii. Koreańczycy starają się jednak ustawić poprzeczkę jeszcze wyżej. Zaangażowali w swoją kampanię Baracka Obamę.
Fotka wykonana Galaxy Note'em 3 przez Ellen Degeneres podczas 86. ceremonii wręczenia Oscarów na samym tylko Twitterze została udostępniona niemal 3,5 miliona razy i została tym samym najpopularniejszym selfie świata. Nic więc dziwnego, że producent taki rodzaj marketingu wirusowego uznał za wyjątkowo skuteczny i spróbował powtórzyć swój wyczyn.
David Ortiz to znany amerykański baseballista grający w zespole Boston Red Sox. Ostatnio spotkał się on z prezydentem USA, a podczas spotkania nie omieszkał strzelić sobie z nim "spontanicznej" sweet foci, którą następnie wrzucił na Twittera.
Szybko się okazało, że zdjęcie wcale takie spontaniczne nie było i że cała akcja została zaaranżowana przez Samsunga. Dzień wcześniej Ortiz został ambasadorem marki i dostał w prezencie Galaxy Note'a 3 z przyspieszonym szkoleniem z zakresu selfie w pakiecie. Koreańczykom pozostało już tylko zadbać o to, by świat obiegło drugie zdjęcie ujawniające kulisy prezydenckiego selfie.
Oświadczenie w tej sprawie wydał już oczywiście Biały Dom:
Jay Carney, sekretarz prasowy Białego Domu:
Sprzeciwiamy się próbom wykorzystania wizerunku prezydenta do celów marketingowych. Sprzeciwiamy się również w tym przypadku.
Ciekaw jestem, jakie akcje przygotują dla nas jeszcze marketingowcy Samsunga. Selfie z laureatami Nagrody Nobla? Spontaniczna sweet focia z Władimirem Putinem? A może grupowe zdjęcie z królową Elżbietą II, papieżem Franciszkiem, Dalajlamą XIV i Chuckiem Norrisem?