Od tych sieci w 2022 roku uciekło najwięcej Polaków. Tylko jeden operator wyszedł na plus
Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raport podsumowujący przenoszenie numerów w całym 2022 roku. Ujawnione dane są wyjątkowo interesujące.
09.01.2023 | aktual.: 01.05.2023 07:57
Oto #TopWP. Przypominamy najlepsze materiały ostatnich miesięcy.
Z raportu UKE wynika, że w 2022 roku Polacy przenieśli 1 358 163 numerów. To o nieco ponad 4 proc. mniej niż rok wcześniej (1 420 570). Jeśli chodzi o przenoszenie numerów należących do "wielkiej czwórki", tylko jeden operator zyskał więcej numerów niż stracił.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Przenoszenie numerów komórkowych w 2022 roku
Zestawienie numerów z podziałem na oddane i przyjęte znajdziecie w poniższej tabeli.
Operator | Numery zyskane | Numery utracone | Bilans |
---|---|---|---|
T-Mobile | 284 221 | 219 385 | 64 836 |
Orange | 319 097 | 343 462 | -24 365 |
Play (P4) | 349 291 | 387 032 | -37 741 |
Plus (Polkomtel) | 214 023 | 332 550 | -118 527 |
Jak widać, T-Mobile jako jedyny może poszczycić się tym, że więcej klientów do niego przeszło niż od niego uciekło. Operator zakończył rok mając prawie 65 tys. numerów na plusie.
Największym przegranym jest Plus, który - jak na ironię - zanotował największy bilans na minus, jako jedyny przekraczając barierę 100 tys. utraconych numerów.
Ciekawie prezentuje się przypadek sieci Play. Ta w ujęciu liczbowym najwięcej numerów zyskała, ale i jednocześnie najwięcej straciła, więc ostatecznie jest stratna.
Jak nietrudno policzyć, od sieci Orange, Play i Plus uciekło łącznie 199 847. Tymczasem bilans dodatni T-Mobile to raptem 64 836. Co się stało z pozostałymi numerami?
Polacy pokochali wirtualnych operatorów
Z raportu UKE wynika, że w 2022 roku bilans dodatni zanotowało ponad 70 wirtualnych operatorów, a więc takich, którzy korzystają z infrastruktury innych sieci.
Najwięksi wygrani to UPC (22 480), Premium Mobile (22 157), Vectra (14 226), Mobile Vikings (12 659) oraz Netia (10 462).
Coraz więcej firm proponuje swoim klientom atrakcyjne oferty komórkowe np. w pakiecie z telewizją czy domowym internetem. Jak widać, Polacy chętnie z takich opcji korzystają.
Zobacz także
Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii