Oficjalnie: Sony Ericsson staje się przeszłością
To, co zapowiadano od kilku miesięcy, stało się faktem. Wieloletni mariaż Sony i Ericssona oficjalnie dobiegł końca. Teraz japoński koncern będzie oferował smartfony i tablety pod własną marką (oficjalnie będzie używana nazwa Sony Mobile Communications).
16.02.2012 | aktual.: 16.02.2012 15:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
To, co zapowiadano od kilku miesięcy, stało się faktem. Wieloletni mariaż Sony i Ericssona oficjalnie dobiegł końca. Teraz japoński koncern będzie oferował smartfony i tablety pod własną marką (oficjalnie będzie używana nazwa Sony Mobile Communications).
Rozstanie było kosztowne - wykupienie od szwedzkiej firmy komunikacyjnej 50% udziałów kosztowało Sony blisko 1,5 mld dol., czyli prawie 5 mld zł. Trwający od 27 października 2011 proces wreszcie dobiegł końca. Japońska spółka od dawna przygotowywała użytkowników do zmiany nazwy: modele nowych smartfonów miały na obudowie już nowe logo.
Z pewnością niektórzy będą tęsknić za bąblem symbolizującym Sony Ericssona, ale dla konsumentów niewiele się zmieni. O ile kiedyś - w zamierzchłych czasach, tj. pod koniec XX. wieku - słuchawki Ericssona były popularne (ach te klapki), to wydaje się, że w ostatnich latach więcej do powiedzenia mieli inżynierowie czy designerzy Sony. Potwierdza to też fakt, że świeżo zaprezentowane słuchawki - choć o lekko zmodyfikowanym wyglądzie - to w zasadzie klony ostatnich Xperii.
Rebranding nie powinien zatem wyjść spółce na złe, raczej uratuje słabnącą w ostatnim czasie pozycję marki. Sony zamierza bowiem zintegrować działy technologii mobilnych oraz innej elektroniki użytkowej, co jest dobrą wiadomością np. dla użytkowników telewizorów Bravia japońskiego producenta. Już wkrótce mogą one mieć na pokładzie podobne funkcje jak SmartTV Samsunga.
Źródło: Engadget