Użytkownicy OnePlusa 5 skarżą się na "jelly effect". Producent: "to normalne"

Strona głównaUżytkownicy OnePlusa 5 skarżą się na "jelly effect". Producent: "to normalne"
30.06.2017 10:33
Użytkownicy OnePlusa 5 skarżą się na "jelly effect". Producent: "to normalne"

Część użytkowników OnePlusa 5 zauważyła, że ich telefony mają problem z przewijaniem treści. OnePlus wie już o całej sprawie, ale jego stanowisko jest dość... dyskusyjne.

OnePlus 5 i "jelly effect" - co to takiego?

Niektóre egzemplarze OnePlusa 5 mają problemy z przewijaniem treści. W trakcie przewijania kolejne partie ekranu wyświetlają obraz z opóźnieniem, co sprawia, że obraz zachowuje się jak galareta. Świetnie oddaje to poniższy firm.

Użytkownicy wadliwych egzemplarzy nazwali ten problem "jelly effect".

OnePlus: "to normalne"

Producent wie już o problemie, choć w jego opinii słowo "problem" raczej średnio tu pasuje. Poniżej stanowisko firmy przytoczone przez serwis The Verge.

OnePlus 5 wykorzystuje wysokiej jakości podzespoły podobnie jak inne urządzenia OnePlusa, wliczając w to ekran AMOLED. Otrzymaliśmy wiadomości od niewielkiej liczby użytkowników, którzy podczas przewijania odnotowują subtelny efekt wizualny. To naturalne i nie ma różnic w zastosowanych ekranach między urządzeniami.

Muszę przyznać, że podoba mi się nazywanie ewidentnych problemów z wyświetlaniem obrazu "efektami wizualnymi". Ktoś tu chyba brał lekcje PR-u u Apple'a.

Nie wszystkie egzemplarze OnePlusa 5 są wadliwe

Problem został poruszony m.in. na forum OnePlusa oraz na reddicie. Niektórzy użytkownicy potwierdzają problemy z przewijaniem, inni czegoś takiego nie doświadczyli. Co istotne - nie ma to związku z wariantem pamięciowym.

Phone Arena potwierdza, że wadliwy jest jeden z dwóch redakcyjnych egzemplarzy. Na "jelly effect" cierpi także telefon testowany przez The Verge'a.

Przeglądając fora internetowe można odnieść wrażenie, że problem dotyczy większości egzemplarzy, ale raczej nie warto się tym sugerować. Może to po prostu wynikać z faktu, że użytkownicy sprawnych smartfonów nie przesiadują na forach i nie udzielają się w wątkach o problemach, z którymi nie mają do czynienia.

Przyczyna "jelly effect" nie jest znana

Istnieje wiele teorii, ale na razie żadna nie została potwierdzona. Niektóre osoby twierdzą, że wyświetlacz został zamontowany odwrotnie, co wywołuje problemy z odświeżaniem obrazu od góry do dołu. W takim wypadku problem dotyczyłby jednak raczej wszystkich egzemplarzy. Nie wydaje mi się, by producent montował urządzenia na dwa różne sposoby.

Czy winny jest wyświetlacz sam w sobie? Możliwe, ale też mało prawdopodobne. OnePlus 5 ma dokładnie ten sam panel co OnePlus 3T, a w ubiegłorocznym telefonie tego typu problemy nie występowały (a przynajmniej nie zostały nagłośnione),

Niestety na chwilę obecną nie wiadomo nawet, czy jest to problem software'owy, który da się rozwiązać aktualizacją oprogramowania, czy jednak wadliwy jest jakiś komponent. Gdy się to wyjaśni, wrócimy do tematu.

Co zrobić, jeśli twój OnePlus 5 będzie miał problem z "jelly effect"?

Jako że producent utrzymuje, że to nie wada, lecz cecha, zapewne odmówi dokonania naprawy gwarancyjnej. Na szczęście jednak firma ma sensowną politykę zwrotów.

Jeśli nie jesteś zadowolony z produktu OnePlus, z jakiegokolwiek powodu, możesz wnioskować o zwrot w terminie 15 dni kalendarzowych od dnia dostawy. Kiedy zatwierdzisz wniosek i otrzymasz produkt, otrzymasz także pełny zwrot pieniędzy.

Jeśli więc twój egzemplarz jest wadliwy, możesz ubiegać się o zwrot w ciągu 15 dni.

Może być też tak, że problem ten nie będzie ci przeszkadzał. Niektórzy użytkownicy raportują, że początkowo myśleli, iż galaretowate przewijanie to po prostu animacja systemowa. Trzeba się jednak liczyć z tym, że jeśli wadliwy jest np. wyświetlacz lub układ graficzny, w przyszłości mogą się pojawić poważniejsze problemy. Najbezpieczniej jest zatem ubiegać się o zwrot lub wymianę.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)