Operator oszukiwał klientów. Dostał 8 mln zł kary

Postępowanie wobec operatora TeleGO, które ruszyło w maju tego roku, zostało zakończone. Śledztwo wykazało, że sieć wprowadzała klientów w błąd.

Operator oszukiwał klientów. Dostał 8 mln zł kary
Miron Nurski

09.12.2021 | aktual.: 09.12.2021 21:34

Na stronie operatora TeleGO czytamy, że w codziennej pracy kieruje się on "uczciwością biznesową wobec pracowników i klientów". Zabawnie jest czytać takie rzeczy o firmie, która właśnie została ukarana za oszukiwanie swoich klientów.

UOKiK nie ma wątpliwości. TeleGO oszukiwał konsumentów... podając się za innych operatorów

Przeprowadzone przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dochodzenie wykazało, że przedstawiciele firmy odwiedzali konsumentów - głównie seniorów - w domach. Nie podawali się jednak za pracowników TeleGo, lecz operatora, z którego usług dany klient aktualnie korzystał.

Konsumenci byli przekonywani, że podpisują umowy dotyczące po prostu nowych, korzystniejszych warunków. Tak naprawdę nieświadomie przenosili swoje oferty do innej sieci.

Co więcej, UOKiK donosi, że przedstawiciele TeleGO często nie zostawiali świeżo upieczonym klientom dokumentów, wliczając w to formularze odstąpienia od umowy. Wprowadzeni w błąd klienci mogli zatem nawet nie wiedzieć, że mają takie prawo.

Prawie 8 mln zł kary dla TeleGO. A na tym nie koniec

UOKiK nałożył na nieuczciwego operatora karę w wysokości 7 906 551 zł. Oprócz tego firma musi skierować do klientów, którzy podpisali z nią umowę, listy polecone z informacją o decyzji urzędu. Ma się ona pojawić także na stronie TeleGO.pl, na co operator ma miesiąc od chwili uprawomocnienia decyzji.

TeleGO nie jest bynajmniej pierwszym operatorem, który oszukiwał klientów podając się za inną sieć. Wcześniej podobne kary zostały nałożone na firmy PGT (Telefonia Polska Razem), Telekomunikacja Cyfrowa, Twoja Telekomunikacja, Nasza SA, Telestrada czy Novum. Warto przy tym odnotować, że TeleGO jest operatorem, który wyrósł na zgliszczach tej ostatniej.

TeleGO ma w swojej ofercie telefonię komórkową, stacjonarną, internet oraz usługi związane z teleopieką.

UOKiK ma rady dla konsumentów

W związku z podjętą decyzją, UOKiK postanowił uczulić klientów na nieuczciwe praktyki operatorów.

:

[olist][]Wykazuj się zasadą ograniczonego zaufania co do przekazywanych ustnie ofert, informacji, propozycji zawarcia umowy.[]Proś o wskazanie w dokumentach, które masz podpisać, treści przedstawionej ustnie oferty, informacji, propozycji.[]Daj sobie czas na podjęcie decyzji, nie podpisuj dokumentów i umów „tu i teraz”.[]Nie podpisuj umów, których znaczenie wydaje Ci się niezrozumiałe i wymaga konsultacji z osobami najbliższymi lub prawnikiem. Zdecydowanie nie podpisuj niczego przed przeczytaniem i w pośpiechu.[]Upewniaj się i sprawdzaj z kim podpisujesz umowę.[]Żądaj bezwzględnego wydania kopii podpisanych dokumentów.[]W razie niewydania kopii podpisanych dokumentów, skontaktuj się z rzecznikiem konsumentów w twoim mieście lub powiecie. Znajdziesz go w wyszukiwarce: https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php.[]Pamiętaj, jeśli zawarłeś umowę na odległość, [b]możesz od niej odstąpić bez podania przyczyn w ciągu 14 dni[/b]. Jest to tzw. [b]prawo do namysłu[/b], umożliwiające konsumentowi zapoznanie się z towarem lub usługą i rozważenie racjonalności zakupu.[/olist]

Zobacz także:

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (16)