Operatorzy dogadali się z PKP Intercity. Lepszy zasięg w pociągach już jest

PKP Intercity
PKP Intercity
Źródło zdjęć: © Licencjodawca
Miron Nurski

11.10.2023 17:51, aktual.: 11.10.2023 20:11

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Trwało to długo, ale stało się. Komfort korzystania z sieci komórkowej w pociągach właśnie wzrasta. A przynajmniej w niektórych pociągach.

PKP Intercity informuje, że wzmacniacze sygnału - mające znacznie poprawić jakość połączenia z siecią komórkową - zostały już uruchomione w 300 wagonach. Jeszcze przed końcem 2023 roku liczba repeaterów ma wzrosnąć do 554.

Jak ma się to do całej floty PKP Intercity? W październiku 2022 przewoźnik raportował, że ma 2155 wagonów. O ile od tego czasu ich liczba drastycznie nie wzrosła, poprawionym zasięgiem objęto ok. 14 proc. wszystkich wagonów, a do końca roku będzie to ok. 25 proc.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Innymi słowy - prawdopodobieństwo trafienia na wagon z dobrym internetem komórkowym jest na razie niewielkie, ale od czegoś trzeba zacząć, prawda?

Lepszy zasięg komórkowy w pociągach. PKP Intercity wyjaśnia, dlaczego trwało to tak długo

Jak tłumaczy wiceprezes zarządu PKP Intercity, Tomasz Gontarz, uruchomienie wzmacniaczy sygnału w wagonach wymagało "wieeeeelu uzgodnień z operatorami telekomunikacyjnymi", co "nie było prostym zadaniem". Projekt zrealizowano bowiem w ścisłej współpracy z sieciami Orange Polska, P4 (Play), Polkomtel (Plus) i T-Mobile Polska.

Repeatery użyte przez przewoźnika działają w pasmach 800, 900, 1800, 2100 i 2600 MHz, co wymagało ich instalacji w sposób zgodny z krajowymi i międzynarodowymi przepisami. Sama konfiguracja miała być bardzo złożonym procesem, bo wzmacniacze muszą być chociażby wyłączane po przekroczeniu granicy Polski.

Choć proces poprawy zasięgu komórkowego w pociągach zaczął się zdecydowanie później, niż życzyliby sobie pasażerowie, PKP Intercity chwali się, że jest pierwszym przewoźnikiem pasażerskim w Polsce, który podjął takie działania.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)