Operatorzy z USA mają nikczemny plan. Chcą reklam na ekranie blokady Androida

Operatorzy z USA mają nikczemny plan. Chcą reklam na ekranie blokady Androida
07.07.2022 15:07
Reklamy mogą być jeszcze bardziej uciążliwe
Reklamy mogą być jeszcze bardziej uciążliwe
Źródło zdjęć: © Glance

Reklamy na Facebooku, Instagramie, YouTubie i w innych mediach społecznościowych są mało przyjemnym doświadczeniem. Okazuje się, że może być jeszcze gorzej – amerykańscy operatorzy komórkowi chcą sprawić, by reklamy pojawiały się jeszcze zanim urządzenie zostanie odblokowane.

Indyjska firma reklamowa Glance prowadziła rozmowy z operatorami takimi jak T-Mobile, Verizon i AT&T na temat planów uruchomienia reklam na ekranie blokady na kilku telefonach z Androidem w ciągu najbliższych dwóch miesięcy – podaje serwis TechCrunch, powołując się na źródło zaznajomione ze sprawą. Informator zażądał anonimowości, ponieważ "obrady były w toku i miały charakter prywatny".

Glance jest spółką zależną giganta marketingu mobilnego InMobi Group. Obecnie wyświetla reklamy w 400 milionach smartfonów z Androidem na rynkach azjatyckich, w tym w budżetowej wersji telefonów marki Samsung. Wyceniany na około 2 miliardy dolarów, zwykle współpracuje z producentami smartfonów, aby wstępnie instalować na urządzeniach reklamy serwowane na ekranie blokady.

Użytkownicy, zamiast widzieć tapetę na ekranie blokady, są zalewani potokiem treści promujących wiadomości, gry, filmy i inne produkty. Jedynym sposobem na ominięcie tych nieznośnych reklam jest odblokowanie urządzenia.

Pomysł Glance na umieszczenie reklam na ekranach blokady Androida przy wsparciu amerykańskich operatorów komórkowych to "zamach" na użytkowników. Reklamy wprawdzie są potrzebne firmom i influencerom do generowania przychodów, ale ich przemycanie na ekrany blokady smartfonów leży jedynie w ich interesie i z pewnością nie przyniesie korzyści właścicielom urządzeń.

Konrad Siwik, dziennikarz Komórkomanii

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)