Opinie i informacje na temat operatorów zbieramy w Internecie
20.02.2011 20:00, aktual.: 20.02.2011 21:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Internet pełni w naszym życiu coraz istotniejszą rolę. Pokazuje to jasno badanie przeprowadzone przez IAB Polska: niemal wszyscy, bo aż 92% internautów, traktuje Sieć jako pierwsze źródło informacji na temat operatorów komórkowych...
Źródła internetowe traktujemy jako najbardziej chyba solidne - wygrywają nawet z rodziną i znajomymi. Statystyki prezentują się następująco:
- 92% internautów szuka informacji o ofercie i usługach w Sieci;
- 64% czerpie je z reklam;
- 51% - od rodziny i znajomych;
- 49% - od konsultantów w salonach sprzedaży;
- 44% - z ulotek.
Najciekawsze jest to, że choć teoretycznie powinny być jednym z najrzetelniejszych i najpełniejszych źródeł informacji - infolinie operatorów cieszą się powodzeniem jedynie u 12% ankietowanych.
Oczywiście, nie ma nic dziwnego w tym, że internauci szukają informacji właśnie w Sieci, jednak jest to już wskazówka dla operatorów, że inwestowanie w zamieszczanie w niej swoich ofert jest zdecydowanie potrzebne.
Zwłaszcza że tych ofert szuka się głównie właśnie na stronach firmowych poszczególnych sieci.
Robi tak aż 88% respondentów - podczas gdy z wyszukiwarek i grup dyskusyjnych korzysta już tylko odpowiednio 48% i 46% badanych. W serwisach specjalistycznych informacji szuka 32%, a blogi są głównym źródłem jedynie dla 7% uczestników badania.
Co warto zamieszczać?
Operatorzy przede wszystkim powinni postawić na czytelność cenników (szuka ich 87% ankietowanych), informacje o promocjach (81%), szczegóły swoich ofert (71%) oraz opisy dostępnych modeli telefonów (67% zainteresowanych).
Na tym tle blado wypada poszukiwanie ofert mobilnego dostępu do Internetu - korzystanie z niego w telefonie interesuje 33% badanych, a dostęp w komputerze, za pośrednictwem modemu GSM, jedynie 26%.
Zdaniem ankietowanych Internet to całkiem niezłe źródło informacji. Badani stwierdzili, że:
- dla 46% jest to zdecydowanie dobre miejsce, aby poznać szczegóły ofert;
- dla 35% - to dobre miejsce;
- dla 15% - to \raczej dobre miejsce.
Łącznie daje to aż 96%, co oznacza, że lepiej jest nie bagatelizować wpływu Internetu na podejmowane przez klientów sieci komórkowych decyzje...