Poważna awaria w Orange. Aktualizacja: jest rekompensata dla klientów
Orange ma problemy techniczne. Znowu.
07.07.2016 | aktual.: 08.07.2016 15:09
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Strona Orange na Facebooku ugina się pod skargami użytkowników, którzy od kilkudziesięciu minut nie mogą wykonywać i odbierać połączeń oraz korzystać z mobilnego internetu. Awarię zgłaszają ludzie z dosłownie całej Polski.
Co ciekawe, u wielu użytkowników problemy wyglądają inaczej. Jedni skarżą się na gubienie zasięgu, inni na wolny transfer, a jeszcze inni na całkowity brak dostępu do sieci. Ja nie mogę korzystać z internetu i wykonywać połączeń, ale... mogę je odbierać. Jestem abonentem nju mobile i mieszkam w Pile.
Na chwilę obecną nie wiadomo, co jest przyczyną problemów technicznych. Orange za pośrednictwem kanałów społecznościowych informuje jedynie, że prace nad usunięciem awarii trwają, ale póki co nie jest w stanie podać choćby szacunkowego terminu ich zakończenia.
To nie pierwsze taka awaria w Orange w ostatnim czasie
To podobnego zdarzenia doszło w marcu 2015 roku. Wówczas jednak ogólnopolska awaria miała miejsce w nocy, więc wiele osób - w tym ja - nawet jej nie odczuło. Tym razem problem jest o wiele poważniejszy, bo mówimy o godzinach późnopopołudniowych.
Cóż, pozostaje nam liczyć na to, że Orange szybko upora się z awarią.
Aktualizacja
8 lipca ok. godziny 2:00 problemy zostały zażegnane i - według zapewnień operatora - wszystkie usługi działają już prawidłowo. Awaria trwała zatem blisko 8 godzin.
Aktualizacja 2
Wojtek Jabczyński, rzecznik Orange, poinformował na swoim blogu o rekompensacie dla klientów Orange i nju mobile. W dniach 9-10 lipca z internetu krajowego będzie można korzystać całkowicie za darmo. Jeśli macie pakiety danych, w trakcie weekendu nie ulegną one pomniejszeniu.