Orange i Plus grały nie fair
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że PTK Centertel i Polkomtel wprowadzały klientów swoimi reklamami w błąd - i nałożył na nie kary finansowe. W przypadku Orange chodziło o kampanię ""Bliskość tworzy święta", prowadzoną w okresie Bożego Narodzenia. Plus podpadł "Laptopem z modemem za złotówkę".
22.09.2008 | aktual.: 22.09.2008 08:45
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że PTK Centertel i Polkomtel wprowadzały klientów swoimi reklamami w błąd - i nałożył na nie kary finansowe. W przypadku Orange chodziło o kampanię ""Bliskość tworzy święta", prowadzoną w okresie Bożego Narodzenia. Plus podpadł "Laptopem z modemem za złotówkę".
Reklama "Bliskość tworzy święta" sugerowała zdaniem UOKiK, że oferta promocyjna Wybrane 3 numery obowiązuje cały czas na takich samych zasadach. Jednak nie obowiązywała jak się okazało właśnie w czasie świąt: 24, 25, 26 i 31 grudnia oraz w Nowy Rok.
"Przyjdź do sklepu Vobis. Kup wysokiej klasy laptopa w zestawie z modemem iPlus tylko za 1 zł" - zachwalał swoją ofertę Plus, co również UOKiK uznało za mylące dla klientów. Z tekstu reklamy można było wywnioskować, że kupimy za złotówkę laptopa; oferta 1 PLN dotyczyła jednak tylko wymienionego jako drugi modemu iPlus.
Za wprowadzanie konsumentów w błąd, obie firmy dostały dość wyrównane kary: PTK Centertel zapłaci ok. 800.000 PLN, a Polkomtel 840.000 PLN. Obaj operatorzy mają też przez pół roku publikować na swoich stronach internetowych decyzję UOKiK.