Orange i T‑Mobile podniosą ceny usług. Także dla aktualnych klientów
Operatorzy Orange i T-Mobile poinformowali, że w związku z rosnącą inflacją będą podnosić ceny swoich usług także dla klientów z trwającymi umowami.
30.07.2022 | aktual.: 21.10.2022 15:17
Prezes Orange poinformował, że od II kwartału 2022 roku w umowach dla klientów zostały zawarte klauzule inflacyjne, które umożliwiają operatorowi podniesienie cen usług stosownie do inflacji. Operator podkreśla, że nie gwarantuje to natychmiastowych podwyżek abonamentów, ale zostawia furtkę, jeśli inflacja będzie utrzymywać się na obecnym poziomie lub będzie rosnąć.
Podobny plan ma również T-Mobile, wprowadzając zapisy inflacyjne w umowach od 1 lipca. W oficjalnym komunikacie firma podaje, że nowy zapis w umowie jest konieczny, aby operator był w stanie utrzymać jakość usług na najwyższym poziomie:
"Sytuacja ekonomiczna sprawia, że musimy liczyć się z postępującym wzrostem kosztów operacyjnych, co oznacza, że w dłuższej perspektywie wyzwaniem może stać się utrzymanie najwyższej jakości usług i tempa inwestycji. Chcemy dostarczać klientom ofertę na najwyższym poziomie i rozwijać się, więc podejmujemy działania obliczone na utrzymanie rentowności – jednym z nich jest wprowadzenie klauzul indeksacyjnych w nowych umowach z klientami."
Warto jednak wspomnieć, że operatorzy nie mogą podnieść cen usług przed 2023 rokiem. Dopiero na początku przyszłego roku GUS opublikuje dane dotyczące inflacji w 2022 roku. Oczywiście, jak w przypadku większości zmian w umowach, tak i w tym przypadku klienci, którzy nie zgadzają się na nowe warunki, mają prawo do odstąpienia od umowy. W przypadku użytkowników Orange będą mieć na to 30 dni.
"W przypadku uruchomienia klauzuli inflacyjnej i podwyższenia cen klienci zostaną poinformowani o tym z 30-dniowym wyprzedzeniem. Daje im to też prawo do bezkosztowego odstąpienia od umowy", informuje rzecznik prasowy Orange.
Klaudia Stawska, dziennikarka komórkomanii