Orange najmniej lubianą siecią!
Zazwyczaj zajęcie pierwszego miejsca w sondażach jest czymś raczej pozytywnym. Tym razem niestety wprost przeciwnie - badanie przeprowadzone przez magazyn Trade Marketer miało bowiem odpowiedzieć na pytanie, którą z sieci komórkowych najmniej lubimy. My - internauci.
11.05.2010 | aktual.: 11.05.2010 12:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Sondaż jest pierwszym z cyklu krótkich badań negatywnych aspektów wybranych marek. Jacek Kotarbiński, założyciel strony i współwydawca magazynu Trade Marketer, wyjaśnia:
To tylko pewna forma małego eksperymentu. Duże i znane marki, pomimo przeznaczania dużych budżetów na masową komunikację marketingową, czasami gubią istotę procesów biznesowych, jaką jest zadowolony i lojalny klient . Jestem przekonany, że nasze szybkie sondaże oraz dyskusje na ten temat, pozwolą zwrócić uwagę znanych i powszechnie rozpoznawanych brandów na jakość ich współpracy z klientem.
Ankieta przeprowadzona została z udziałem ponad tysiąca użytkowników dwóch dużych serwisów internetowych: Goldenline oraz Facebook. Respondenci to osoby korzystające z usług wszystkich operatorów wymienionych w sondażu. Sprawdzano również, czy dany uczestnik badania nadal korzysta z ocenianej marki.
Wyniki przeprowadzonego sondażu - "najmniej lubiany operator":
- 1. miejsce: Orange - 32%
- miejsce: Era GSM - 30%
- miejsce: Play - 20%
- miejsce: Plus GSM - 18%
Z badania wynika również, że za opinią klienta idą też czyny. Aż 77% udzielających odpowiedzi osób nie korzysta już z usług operatora, którego negatywnie oceniła. Jest to bardzo rzeczowa wskazówka dla działów marketingu i PR sieci komórkowych - klient nie tylko narzeka, ale też w większości przypadków zmienia po prostu dostawcę usługi.