Osoba, która tworzyła markę Galaxy, pomoże HTC podnieść się z kolan?
Z najnowszych doniesień wynika, że HTC zatrudniło byłego pracownika Samsunga, który odpowiadał za "stworzenie i wprowadzenie na rynek marki Galaxy". Czy pomoże on Tajwańczykom?
18.04.2014 | aktual.: 18.04.2014 12:35
Serwis Bloomberg poinformował, że szeregi firmy HTC zasili Paul Golden. To były szef działu marketingu Samsung Mobile USA. Odpowiadał za tworzenie marki Galaxy, jej wprowadzanie na rynek i akcje promocyjne flagowców (m.in. The Next Big Thing).
Teraz ma współpracować bezpośrednio z Cher Wang, która w HTC koordynuje wprowadzanie produktów na rynek. Golden będzie zatrudniony jako doradca, a jego umowa ma obowiązywać przez 3 miesiące (informacja o oficjalnym zatrudnieniu zostanie podane wkrótce). Z pewnością od sukcesów będzie zależało jej ewentualne przedłużenie.
Jak nietrudno się domyślić, jednym z pierwszych celów Goldena będzie pomoc przy promowaniu HTC One m8. Model ten pojawił się niedawno na rynku, a w spotach go reklamujących wzięli udział dwaj znani aktorzy: związany z marką HTC od zeszłego roku Robert Downey Jr. oraz Gary Oldman, z którym Tajwańczycy niedawno nawiązali współpracę. Działania te nie odbiły się jednak szerokim echem na świecie.
HTC w ciągu ostatnich trzech kwartałów notowało straty, a jego kondycja finansowa jest coraz słabsza. Tajwańczycy od dawna zapowiadali, że dążą do tego, aby ich produkty broniły się same jakością i poziomem dopracowania, więc nie zamierzają wydawać milionów na ich promocję. Być może zmienili teraz zdanie i HTC zacznie inwestować więcej w marketing. Paul Golden może być osobą, która pomoże w rozsądnym i przemyślanym dysponowaniu ograniczonym budżetem.
HTC ma z tym problem od dawna, więc trzymam kciuki za działania nowego nabytku firmy. Liczę też, że na efekty jego pracy nie trzeba będzie czekać zbyt długo.
Źródło: Bloomberg