Oto Ray‑Ban Stories. Inteligentne okulary Facebooka
Facebook opracował we współpracy z Ray-Banem oraz EssilorLuxotticą inteligentne okulary, które co prawda nie mają wbudowanych wyświetlaczy, ale potrafią robić "kilka fajnych rzeczy".
09.09.2021 | aktual.: 10.09.2021 07:25
Ray-Ban Stories to bezpośrednia odpowiedź na okulary Spectacles. Spóźniona odpowiedź, chciałoby się rzecz, bo pierwsza generacja akcesorium Snapchata zadebiutowała w 2015 roku.
Ray-Ban Stories mają wbudowane kamery oraz głośniki
Główna funkcja okularów to przechwytywanie zdjęć i filmów bez konieczności trzymania jakiegokolwiek urządzenia w ręce.
Akcesorium ma wbudowane dwie kamerki o rozdzielczości 5 Mpix. Pozwalają one robić zdjęcia o rozdzielczości 2592 x 1944 oraz kręcić 30-sekundowe filmiki o rozdzielczości 1184 x 1184.
Wbudowana pamięć ma pozwolić na przechowanie ok. 30 filmów lub 500 zdjęć. Te można jednak przesłać bezprzewodowo na telefon korzystając z nowej apki Facebook View. Z jej poziomu można obrobić materiały i udostępnić ją na Facebooku, Instagramie, Tik-Toku czy... w zasadzie gdziekolwiek.
Ray-Ban Stories mają głośniki skierowane w stronę ucha, które mają pozwolić na dyskretne słuchanie muzyki oraz prowadzenie rozmów głosowych.
Na prawym zauszniku znajduje się panel dotykowy oraz przycisk, służące do aktywowania aparatu i kamery czy sterowania muzyką.
Akcesorium zintegrowane jest z wirtualnym asystentem Facebook Assistant, który ma pozwolić na bezdotykowe wykonywanie niektórych czynności. Na razie tylko po angielsku.
Dołączone do zestawu etui pełni jednocześnie funkcję powerbanka.
Ray-Ban Stories dostępne są w 3 wzorach oprawek, w kilku wariantach kolorystycznych oraz ze szkłami przezroczystymi i przyciemnianymi. Daje to łącznie 20 różnych kombinacji.
Ray-Ban Stories - ceny i dostępność
Na razie okulary będą sprzedawane jedynie w USA, Australii, Kanadzie, Irlandii, Wielkiej Brytanii oraz we Włoszech.
Ceny startują z poziomu 329 euro, czyli ok. 1500 zł. Informacji na temat ewentualnej dostępności w Polsce brak.
Zobacz także: