Pierwszy smartfon z Androidem miał wyglądać inaczej. Twórca pokazał nieznany projekt
Zanim pierwszy smartfon z Androidem trafił na rynek, twórcy eksperymentowali oczywiście z różnymi wariacjami. Oto jeden ze wczesnych projektów HTC Dream, w Polsce znanego jako Era G1.
03.11.2022 | aktual.: 04.11.2022 15:15
Rich Miner odniósł się na Twitterze do artykułu Business Insidera, traktującego m.in. o początkach Androida. Współtwórca systemu zanegował tezę jakoby "Google stworzył Androida, by konkurować z Apple'em".
Miner przypomina, że Google nie stworzył Androida, ale kupił ten system w lipcu 2005 roku - prawie 2 lata przed prezentacją pierwszego iPhone'a. Za konkurencję uważany miał być wówczas Microsoft i jego Windows Mobile, a nie Apple.
Współtwórca Androida pokazał przy okazji wczesny projekt pierwszego smartfonu z tym systemem
Poniższy projekt smartfonu HTC Dream miał zostać utworzony w 2006 roku, 5 miesięcy przed prezentacją iPhone'a.
Główne założenia projektu - duży, dotykowy ekran, wysuwana klawiatura i zestaw przycisków funkcyjnych - nie uległy zmianie aż do premiery gotowego produktu. Finalnie smartfon Era G1 - który ujrzał światło dzienne we wrześniu 2008 - różnił się od pierwszych projektów głównie bardziej stonowaną kolorystyką bez zielonych akcentów.
Nie jest jednak tak, że ruch Apple'a w ogóle nie miał wpływu na podjęte przez Google'a decyzje, co przyznaje sam Miner.
Pierwszy smartfon z Androidem mógł w ogóle nie mieć ekranu dotykowego
Współtwórca Androida wspomina, że pod skrzydłami Google'a rozwijano równolegle 2 różne projekty smartfonów.
Pierwszym był model z dotykowym ekranem i wysuwaną klawiaturą, który już znamy. Drugi ukrywał się pod kodowym oznaczeniem Sooner i był inspirowany terminalami BlackBerry. Miał mieć nierozsuwaną klawiaturę QWERTY i niewielki wyświetlacz, który nawet nie obsługiwał dotyku.
Informacje na temat rozwijanego we współpracy z HTC modelu Sooner to akurat żadna nowość, bo jego zdjęcia obiegły świat ponad dekadę temu. Miner wspomina, że po premierze iPhone'a zdecydowano się wyrzucić ten projekt do kosza i skupić na wariancie obsługiwanym dotykowo.