Play ma oddać klientom pieniądze z kart pre‑paid. Tak zarządził UOKiK

Play ma oddać klientom pieniądze z kart pre-paid. Tak zarządził UOKiK
Jakub Wątor

28.09.2020 09:28, aktual.: 28.09.2020 14:51

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Klienci Play, którzy korzystali z pre-paidów, dostaną zwrot pieniędzy, jeśli nie wykorzystali ich przed wygaśnięciem karty.

Firmę zobowiązał do tego prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - Tomasz Chróstny. Nie jest to zaskakujący ruch, bo już wcześniej urząd badał ten temat u innych teleoperatorów.

Okazało się bowiem, że firmy wcale nie widzą powodu, by pieniądze oddawać. Brak kolejnego doładowania karty SIM to ich utrata. A więc żeby pieniądze uratować, użytkownik de facto "przedłużał" swój związek z telekomem, zamiast go zmienić.

UOKiK od czterech lat grzebie w temacie i za ten sam proceder zdążył już ukarać 20 milionami złotych firmę Polkomtel. Prezesom z T-Mobile urzędnicy tylko pogrozili palcem, a telekom ma zwrócić pieniądze – tak samo jak teraz Play. Z kolei wobec Orange cały czas toczy się postępowanie.

Porządkujemy rynek nakazując operatorom uczciwie rozliczać się z konsumentami przy zmianie dostawcy usług. Klienci nie mogą tracić niewykorzystanych środków zgromadzonych na koncie pre-paid z powodu braku kolejnego doładowania. To utrudnianie zmiany operatora, co jest zakazane przez Prawo Telekomunikacyjne oraz Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej – mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Szczególnie istotny jest ten ostatni kodeks, implementowany obecnie do polskiego prawa. Zgodnie z nim zwrot niewykorzystanych pieniędzy z pre-paidów jest już normą w takich krajach, jak Niemcy, Węgry, Hiszpania, Austria czy Chorwacja.

W Polsce jeszcze nie cały temat jest przerobiony. Nie wszyscy klienci Play będą mogli odzyskać pieniądze. Przede wszystkim o zwrot mogą ubiegać się ci, których karta pre-paid straciła ważność w ciągu 30 dni lub jeśli sami w ciągu ostatnich 30 dni zmienili teleoperatora.

Dokument z prośbą o zwrot można wysłać mailem, listem lub przekazać swoje żądanie telefonicznie. Można też wybrać się po prostu do salonu operatora. Pieniądze powinny trafić do klienta w ciągu 30 dni. Operator może odliczyć sobie tzw. opłatę manipulacyjną, która nie powinna wynieść więcej niż 20 zł.

Aktualnie Play wdraża rozwiązanie pozwalające klientom na zwrot pieniędzy. - Cieszymy się, że kwestia zwrotu pozostałych środków z doładowań została uregulowana oraz że mamy czas niezbędny na wdrożenie takiego mechanizmu. Klienci ofert na kartę i MIX będą mogli skorzystać z tego procesu pod koniec listopada - mówi Krzysztof Sylwerski z biura prasowego Play.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)