Play może zostać ukarany za... karanie klientów. Ruszyło postępowanie

Play może zostać ukarany za... karanie klientów. Ruszyło postępowanie

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko sieci Play
UOKiK wszczął postępowanie przeciwko sieci Play
Źródło zdjęć: © Play, YouTube
Miron Nurski
07.12.2022 14:09

Spóźniłeś się z opłaceniem rachunku, za co operator podniósł wysokość abonamentu? Grozi mu za to spora kara finansowa.

Play - podobnie jak wielu innych operatorów - oferuje swoim klientom rabaty za przejście na e-fakturę. Rezygnując z papierowych dokumentów można zaoszczędzić 5 zł miesięcznie.

Regulamin operatora dopuszcza jednak utratę rabatu na fakturze, jeśli abonent spóźni się z opłaceniem poprzedniego. Zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, takie działanie jest sprzeczne z polskim prawem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kary za nieterminowe płatności w sieci Play. UOKiK wszczął postępowanie

"Utrata rabatu za nieopłacenie faktury w terminie ma charakter kary umownej. Tymczasem, zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego, przedsiębiorcy mogą zastrzegać tego rodzaju sankcje jedynie w przypadku zobowiązań niepieniężnych - mówi Tomasz Chróstny.

Prezes UOKiK-u zauważa, że w przypadku nieterminowej płatności klient może zostać ukarany podwójnie: poprzez wspomnianą utratę rabatu, a także odsetki. Co więcej - wysokość utraconego rabatu (5 zł) może przewyższyć wartość dopuszczalnych przez polskie przepisy odsetek. A przy tym wszystkim Play w dalszym ciągu unika kosztów związanych z papierowymi fakturami.

Jeśli stawiane przez UOKiK zarzuty się potwierdzą, na operatora sieci Play będzie mogła zostać narzucona kara w wysokości do 10 proc. rocznego obrotu.

Urząd dodaje, że analogiczne postępowania są już prowadzone przeciwko firmom CANAL+, Netia, T-Mobile oraz Vectra, które mają prowadzić podobne praktyki.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)