Play może zostać ukarany za... karanie klientów. Ruszyło postępowanie

Spóźniłeś się z opłaceniem rachunku, za co operator podniósł wysokość abonamentu? Grozi mu za to spora kara finansowa.

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko sieci Play
UOKiK wszczął postępowanie przeciwko sieci Play
Źródło zdjęć: © Play, YouTube
Miron Nurski

07.12.2022 14:09

Play - podobnie jak wielu innych operatorów - oferuje swoim klientom rabaty za przejście na e-fakturę. Rezygnując z papierowych dokumentów można zaoszczędzić 5 zł miesięcznie.

Regulamin operatora dopuszcza jednak utratę rabatu na fakturze, jeśli abonent spóźni się z opłaceniem poprzedniego. Zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, takie działanie jest sprzeczne z polskim prawem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kary za nieterminowe płatności w sieci Play. UOKiK wszczął postępowanie

"Utrata rabatu za nieopłacenie faktury w terminie ma charakter kary umownej. Tymczasem, zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego, przedsiębiorcy mogą zastrzegać tego rodzaju sankcje jedynie w przypadku zobowiązań niepieniężnych - mówi Tomasz Chróstny.

Prezes UOKiK-u zauważa, że w przypadku nieterminowej płatności klient może zostać ukarany podwójnie: poprzez wspomnianą utratę rabatu, a także odsetki. Co więcej - wysokość utraconego rabatu (5 zł) może przewyższyć wartość dopuszczalnych przez polskie przepisy odsetek. A przy tym wszystkim Play w dalszym ciągu unika kosztów związanych z papierowymi fakturami.

Jeśli stawiane przez UOKiK zarzuty się potwierdzą, na operatora sieci Play będzie mogła zostać narzucona kara w wysokości do 10 proc. rocznego obrotu.

Urząd dodaje, że analogiczne postępowania są już prowadzone przeciwko firmom CANAL+, Netia, T-Mobile oraz Vectra, które mają prowadzić podobne praktyki.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

playtelekomunikacjap4
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)