Play na sprzedaż?
Jak dowiedział się z dwóch niezależnych źródeł biznesowych "Puls Biznesu", większościowy udziałowiec operatora sieci Play prowadzi negocjacje w sprawie sprzedaży operatora. Novator prezentację dla inwestorów przedstawił zresztą już w kwietniu, do tej pory jednak o sprawie było raczej cicho. Najciekawsze jest, że menadżerowie P4 dowiedzieli się o zamiarze sprzedaży udziałów zapewne dopiero z PB...
02.09.2008 | aktual.: 02.09.2008 16:00
Jak dowiedział się z dwóch niezależnych źródeł biznesowych "Puls Biznesu", większościowy udziałowiec operatora sieci Play prowadzi negocjacje w sprawie sprzedaży operatora. Novator prezentację dla inwestorów przedstawił zresztą już w kwietniu, do tej pory jednak o sprawie było raczej cicho. Najciekawsze jest, że menadżerowie P4 dowiedzieli się o zamiarze sprzedaży udziałów zapewne dopiero z PB...
Na rynku, jak twierdzi "Puls Biznesu", panuje ogólnie przekonanie, że biznes P4 jest budowany pod jak najbardziej intratną jego sprzedaż - menedżerowie są zachęcani do zwiększania wartości firmy przez bonus — możliwość kupienia akcji przy sprzedaży operatora.
Przekonanie takie wynika głównie z faktu, że mimo stałego wzrostu przychodów z działalności Play (na koniec ubiegłego roku wyniosły one 235 mln złotych) - sieć nadal generuje straty. Plany zakładają zresztą, że zysk osiągnie dopiero w 2010r.
Jak powiedział "Pulsowi Biznesu" Paweł Puchalski, analityk Domu Maklerskiego, Próba sprzedaży Playa to racjonalny ruch ze strony Novatora i najlepszy moment na sprzedaż P4. Fundusz sprzedaje szybko rozwijający się biznes i "piękną" przyszłość - P4 może wkrótce uzyskać nowe częstotliwości GSM900, może wejść w telewizję mobilną, wciąż cieszy się wysokimi stawkami połączeń międzyoperatorskich (MTR).
I rzeczywiście - sieć Play rozwija się bardzo dynamicznie, ale jak to w biznesie - nigdy nie można być pewnym co będzie dalej. Moment jest więc dobry. Pod czyje skrzydła przejdzie więc P4?