Play: od poniedziałku dostępny "Limit finansowy transmisji danych"
Już od 1 marca 2010r. w Play startuje nowa usługa - Limit finansowy transmisji danych. Znacznie łatwiejsze stanie się kontrolowanie swoich zagranicznych wydatków związanych z korzystaniem z danych pakietowych - będzie można ustawić sobie górny limit, po przekroczeniu którego operator nałoży blokadę.
27.02.2010 | aktual.: 27.02.2010 19:00
Unikniemy dzięki temu nieprzewidzianych, kolosalnych rachunków.
Unikniemy dzięki temu nieprzewidzianych, kolosalnych rachunków.
O nowej usłudze informuje komunikat na blogu rzecznika Play:
W związku z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 544/2009 z dnia 18 czerwca 2009 r. zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 717/2007 w sprawie roamingu w publicznych sieciach telefonii ruchomej wewnątrz Wspólnoty oraz dyrektywę 2002/21/WE w sprawie wspólnych ram regulacyjnych sieci i usług łączności elektronicznej, od dnia 1 marca 2009 r. wszyscy użytkownicy sieci telekomunikacyjnej P4 korzystający z transmisji danych w roamingu międzynarodowym w Strefie Euro będą mogli aktywować usługę „Limit transmisji danych”.
Na czym polega nowa usługa?
Korzystanie z limitu jest opcjonalne, dlatego jeśli mamy akurat konieczność korzystania z transmisji danych poza granicami kraju, możemy być spokojni: operator sam nie odetnie nam tej możliwości. Informacja ta jest istotna zwłaszcza dla osób wyjeżdżających w celach służbowych, które często korzystają z przesyłu danych więcej, niż przeciętny użytkownik sieci GSM.
Jeżeli jednak chcemy kontrolować swoje wydatki i mieć pewność, że w skutek błędu czy złego wyliczenia czasu transmisji nie dostaniemy nagle gigantycznej faktury - możemy aktywować Limit finansowy transmisji danych. Dzięki tej usłudze transmisja danych w roamingu międzynarodowym w Strefie Euro po osiągnięciu określonego limitu finansowego, będzie automatycznie zablokowana.
Limity, które możemy sobie ustawić, wynoszą:
- dla klientów post-paid: limit finansowy zbliżony do kwoty 265 PLN brutto (217,21 PLN netto) - na każdy okres rozliczeniowy;
- dla klientów pre-paid i Mix: limit finansowy analogiczny jak w post-paid - rozliczany w odniesieniu do każdego miesiąca kalendarzowego.
Korzystanie z Limitu transmisji danych
Kiedy korzystając z transmisji danych poza granicami kraju osiągniemy 80 % limitu finansowego, dostaniemy od P4 wiadomość SMS informującą o tym fakcie. Możemy w tym momencie zażądać wyłączenia usługi i nadal spokojnie przesyłać dane.
Osiągnięcie założonego wcześniej limitu finansowego skutkuje:
- odcięciem przez operatora możliwości dalszego przesyłania danych;
- wysłaniem przez P4 do użytkownika informacji SMS mówiącej o osiągnięciu limitu finansowego;
- dostarczeniem klientowi SMS-a z procedurą, którą użytkownik stosuje jeżeli chce korzystać dalej z usługi transmisji danych w roamingu międzynarodowym, w Strefie Euro.
Włączenie lub wyłączenie usługi odbywa się poprzez wysłanie bezpłatnej wiadomości SMS na numer 120 - o analogicznej treści: "wlacz" lub "wylacz".
Źródło: PLAY