Play ostrzega przed oszustami. Sprawdź, jak się chronić

W ostatnich dniach oszuści obrali za cel klientów sieci Play. Uważajcie i ostrzeżcie bliskich, bo łatwo stracić pieniądze.

Źródło zdjęć: © Unsplash
Miron Nurski

22.07.2022 | aktual.: 23.07.2022 19:39

Cześć klientów sieci Play otrzymało fałszywe faktury z prośbą o zapłatę. Jak nietrudno się domyślić, po kliknięciu we wskazany w mailu link przelane pieniądze i/lub dane bankowe trafią do oszustów.

Play radzi, jak chronić się przed fałszywymi fakturami

Operator zaleca, by zawsze przed dokonaniem płatności sprawdzić, czy faktura faktycznie została wysłana przez operatora. Można to sprawdzić na kilka sposobów, które zostały przytoczone na stronie sieci.

1. Adres: e-mail z awizo może przyjść wyłącznie z adresu: awizo@mojefinanseplay.pl. Weź jednak pod uwagę, że oszuści potrafią spowodować wyświetlanie fałszywego adresu nadawcy.

2. Dokument: sprawdź, czy załączona do e-maila faktura jest też na Twoim koncie w Play24.

3. Wpisz na klawiaturze telefonu odpowiedni kod – w odpowiedzi dostaniesz wiadomość z podstawowymi danymi z faktury. Wpisz:
- *124# i naciśnij przycisk dzwonienia – sprawdzisz numer rachunku bankowego i kwotę do zapłaty,
- *125# i naciśnij przycisk dzwonienia – potwierdzisz dane z faktury: datę wystawienia, termin płatności, kwotę i numer rachunku.

4. Zadzwoń do Obsługi Klienta pod numer *500 i zapytaj o ostatnią fakturę.

5. Sprawdź dokładnie załączniki w e-mailu z e-awizo. Wysyłamy e-maile z dwoma załącznikami:
- e-faktura w pliku PDF
- certyfikat autentyczności w pliku smime.p7s. Więcej o certyfikatach możesz przeczytać na stronie Certum.pl.

 Play

Najprościej i najbezpieczniej jest zarządzać wszystkimi fakturami z poziomu aplikacji lub witryny Play24.

Ataków na klientów sieci Play jest w ostatnim czasie ponoć tak dużo, że zareagował nawet Orange. Ten prewencyjnie także uczula swoich abonentów na to, by weryfikowali prawdziwość otrzymanych faktur.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)