Play sprzedaje dane swoich klientów? [forum]

Play sprzedaje dane swoich klientów? [forum]
Mateusz Żołyniak

01.09.2010 16:06, aktual.: 01.09.2010 18:06

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Dzisiaj na forum Komórkomanii użytkownik Martinezz poruszył dość istotną kwestię sprzedaży danych klientów przez jednego z polskich operatorów. O co konkretnie chodzi?

Nasz czytelnik na forum pisze (część oryginalnego wpisu):

Kilka dni temu otrzymałem z numeru 6000 taką oto wiadomość tekstową:

"Skończył sie darmowy okres serwisu MUZYKA2. Koszt kolejnych wiadomosci to 2,44 zł. W każdej chwili możesz wyłączyc serwis

wysyłając sms STOP MUZYKA2 pod 60201"

Wiadomości o treści stop oczywiście nie wysłałem, postanowiłem sprawę rozwiązać inaczej.

I tutaj rzecz się komplikuje. Po pierwsze, nigdy nie korzystałem z takiego serwisu. Po drugie, dlaczego mam płacić (nie wiadomo ile) za wiadomość wyłączającą tę usługę, skoro nigdy jej nie włączyłem. Poza tym kolejne wiadomości (sam ich odbiór!) miał być płatny 2,44 zł.

Zadzwoniłem do konsultanta sieci PLAY (2010-08-29 godzina po godzinie 21.00), a ten na moje zapytania odnośnie do dziwnej wiadomości odpowiedział, że jest to firma, która jest ich podwykonawcą i nie mogą nic w tej sprawie zrobić prócz zablokowania przetwarzania moich danych osobowych. Zleciłem więc blokadę przetwarzania moich danych. Konsultant dodał, że najlepiej nie otwierać takich SMS-ów. Na moją prośbę niestety nie podano nazwy podwkonawcy wysyłającego te wiadomości. Poinformowano mnie, że takie firmy mogą po prostu zacząć wysyłać wiadomości, których odebranie dodatkowo obciąży moje konto (mogą wysyłać bez żadnego rejestrowania się w dodatkowych serwisach itp!). Udałem zadowolonego z odpowiedzi i zakończyłem rozmowę.

Na drugi dzień jeszcze raz zadzwoniłem do konsultanta...

Więcej o zaistniałej sytuacji możecie przeczytać na naszym forum. Możecie tam także podzielić się opiniami na ten temat.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)