Plus przegrał. Zapłaci ogromną karę za wprowadzanie klientów w błąd
Kończy się wieloletni spór Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z operatorem sieci Plus. Polkomtel musi zapłacić karę w wysokości 18,4 mln zł.
22.09.2022 | aktual.: 22.09.2022 15:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Sprawa dotyczy kampanii promocyjnej "Power LTE - Internet LTE bez limitu danych" z 2014 roku. Reklamy Plusa sugerowały, że oferta obejmuje nielimitowany transfer danych, co - jak wykazało postępowanie UOKiK-u - było nieprawdą.
W rzeczywistości klienci zachęceni reklamami otrzymywali oferty z tzw. lejkiem. Po pobraniu określonej ilości danych, prędkość transferu spadała nawet do 32 kb/s.
W grudniu 2016 roku UOKiK nałożył na Polkomtel karę w wysokości 18,4 mln zł, jednak operator odwołał się od tej decyzji.
Sąd Najwyższy zdecydował. Plus musi zapłacić karę
"Sąd Najwyższy nie przyjął do rozpoznania skargi kasacyjnej spółki Polkomtel, operatora sieci Plus w sprawie decyzji z grudnia 2016 r." - poinformował UOKiK. Realnie zamyka do firmie drogę do dalszych prób uniknięcia kary.
Sąd miał podkreślić, że "praktyki reklamowe wprowadzające w błąd są zakazane w unijnych i polskich przepisach" i "powinno się je oceniać biorąc pod uwagę model przeciętnego konsumenta".
W maju sąd najwyższy oddalił analogiczną skargę Cyfrowego Polsatu. Wówczas chodziło o karę w wysokości 5,3 mln zł.
Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii