Plus współpracował z UOKiK - jest nowy regulamin

plus - zmiany regulaminu
plus - zmiany regulaminu
Kira Czarczyńska

08.05.2009 13:00, aktual.: 08.05.2009 15:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Na mocy obowiązujących przepisów, stosowanie w umowach z konsumentem tak zwanych klauzul niedozwolonych nie jest dla tego ostatniego wiążące, jeśli narzuca mu obowiązki rażąco naruszające jego interesy. Dla przedsiębiorcy jednak stosowanie takich zapisów jest niekorzystne nie tylko z powyższego powodu - grozi mu za nie również kara w wysokości do 10% ubiegłorocznego przychodu.

Na mocy obowiązujących przepisów, stosowanie w umowach z konsumentem tak zwanych klauzul niedozwolonych nie jest dla tego ostatniego wiążące, jeśli narzuca mu obowiązki rażąco naruszające jego interesy. Dla przedsiębiorcy jednak stosowanie takich zapisów jest niekorzystne nie tylko z powyższego powodu - grozi mu za nie również kara w wysokości do 10% ubiegłorocznego przychodu.

Niedawno Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skierował w tej sprawie do sądu pozwy przeciwko PTC, Centertelowi oraz P4. Plus uniknął rozprawy, ponieważ swój regulamin postanowił dostosować do przepisów. Nowa wersja już trafia do klientów.

Jak dowiedział się serwis Telepolis, Polkomtel, operator sieci Plus, regulamin zmieni od 1 lipca - już teraz jednak zaczyna się wysyłka nowych, poprawionych jego wersji, do klientów sieci.

Zmiany regulaminu to między innymi:

  • dwukrotnie wyższa kwota odszkodowania za każdy dzień nie wywiązywania się operatora z umowy (przerwa lub duże trudności w korzystaniu z usługi) - wzrasta ona z 1/30 do 1/15 średniej opłaty miesięcznej;
  • doprecyzowanie sposobu składania i procedur obsługi reklamacji;
  • przeniesienie definiowania kaucji za naruszenie regulaminu z cennika do regulaminu;
  • zmiana opłat za billingi - od 1 lipca szczegółowe zestawienie "na papierze" kosztować będzie 5PLN za każdy numer (e-billing nadal będzie darmowy).

Osoby, które nie zgadzają się na zmiany regulaminu (akurat w większości korzystne, ale kto szuka pretekstu - ten właśnie go dostał) - mają na wypowiedzenie swoich umów 7 dni od daty płatności rachunku, z którym został przysłany nowy regulamin. Należy przy tym zaznaczyć, że powodem jest nie wyrażenie zgody na nowe zapisy tegoż regulaminu.

Całkiem niedawno Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta skierował do sądu pozwy przeciwko trzem operatorom komórkowym: Era, Orange oraz Play. Plusowi się upiekło - właśnie ze względu na wykazaną chęć współpracy.

Źródło: Telepolis.pl

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)