POCO X3: producent chwali się wynikami sprzedaży. Ale tak naprawdę to nie

Strona głównaPOCO X3: producent chwali się wynikami sprzedaży. Ale tak naprawdę to nie
09.09.2020 14:47
POCO X3: producent chwali się wynikami sprzedaży. Ale tak naprawdę to nie

Należąca do Grupy Xiaomi marka POCO twierdzi, że jej najnowszy telefon sprzedaje się wyśmienicie. Podaje nawet konkretne liczby, które... nie mówią nic.

Wyjątkowo atrakcyjnie wyceniony POCO X3 ujrzał światło dzienne 7 września, a dzień później ruszyła jego globalna sprzedaż. Jak duże jest zainteresowanie? Cóż...

POCO X3: pierwsze wyniki sprzedaży prezentowane są w dość osobliwy sposób

POCO chwali się, że zamówiono 10 000 egzemplarzy. Na samym AliExpress. W ciągu pierwszych 30 minut od startu sprzedaży.

Sposób chwalenia się danymi sprzedażowymi jest nietypowy. Zamówienia za pośrednictwem AliExpress można składać przez cały czas, więc nie jest jasne, dlaczego POCO uwzględniło tylko pierwszych 30 minut, a nie cały pierwszy dzień. Prawdopodobna teoria jest taka, że z czasem tempo sprzedaży zwolniło, a 10 000 sztuk w 30 minut brzmi lepiej niż - powiedzmy - 50 000 w dobę.

Kolejna zagadka - dlaczego dane obejmują wyłącznie AliExpress? Podczas prezentacji X3 producent wymienił 10 sklepów, w których sprzedaż rusza 8 września, a dane sprzedażowe obejmują tylko jeden.

Tak naprawdę nie wiadomo więc, czy POCO X3 sprzedaje się ponadprzeciętnie dobrze

Może być tak, że POCO X3 za pośrednictwem wszystkich kanałów rozchodzi się równie szybko, a dynamika sprzedaży jest utrzymywana od chwili jej startu. Wówczas producent miałby na koncie przynajmniej kilkaset tysięcy sztuk w dobę.

Równie dobrze jednak Chińczycy mogli sprytnie zmanipulować dane i wybrać krótki odcinek czasu w konkretnym sklepie, aby przedstawić wyniki sprzedaży w jak najkorzystniejszym świetle.

Prawdę powinniśmy poznać w ciągu kilku tygodni, bo - jeśli naprawdę jest się czym chwalić - POCO zapewne przytoczy jeszcze konkretniejsze liczby.

Zobacz także:

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)