Polacy narzekają na apkę PKP Intercity, ale i tak z niej korzystają. Twórcy chwalą się liczbą sprzedanych biletów
PKP Intercity zanotowało pierwszy milion sprzedanych biletów. W sukcesie aplikacji nie przeszkodziły nawet nieprzychylne opinie użytkowników.
25.07.2023 | aktual.: 25.07.2023 21:25
Na początku stycznia 2023 na smartfony trafiła oficjalna aplikacja PKP Intercity, która zastąpiła przestarzałą apkę IC Mobile Navigator. Po niespełna 7 miesiącach Tomasz Gontarz - wiceprezes zarządu PKP Intercity - pochwalił się, że program odnotował:
- ponad 650 tys. pobrań;
- ponad milion sprzedanych biletów;
- ponad 200 tys. sprzedanych biletów w samym czerwcu.
"Te liczby w pełni przekroczyły nasze zamierzenia!" - napisał Gontarz na Twiterze. Dodał przy okazji, że średnia miesięczna sprzedaż biletów jest 3-krotnie wyższa niż w przypadku poprzedniej apki IC Mobile Navigator.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
PKP Intercity: wyniki sprzedaży biletów są zdecydowanie lepsze od ocen aplikacji
W chwili publikacji tego artykułu, średnia ocen aplikacji w Sklepie Play wynosi raptem 2,4/5. Jeszcze gorzej oceniana jest wersja na iPhone'y, bo jej średnia to 1,7/5. Skąd tak słabe opinie?
Oczywiście można założyć, że część użytkowników za pomocą niskich ocen wylewa swoją frustrację na całe PKP Intercity, spowodowaną np. opóźnieniami pociągów. Wiele opinii odnosi się jednak do działania samej aplikacji.
Gontarz zapytany o błędy techniczne odparł, że "większość jest już rozwiązana - pod warunkiem aktualizacji aplikacji do najnowszej wersji". Sporo negatywnych opinii jest jednak świeżych.
Tylko 24 lipca w Sklepie Play pojawiło się 9 komentarzy z oceną 1/5. "Fatalna. Oszuści. Kupiony bilet nie dotarł. Podróż się nie odbyła a pieniądze zniknęły z konta" - napisała jedna z użytkowniczek. "Od kilku miesięcy korzystam z aplikacji ale dziś od rana mam problem z zakupem biletów" - argumentuje kolejna. "Dopiero co zainstalowana aplikacja loguje się już ponad minutę i nic się nie dzieje" - czytamy w innym komentarzu. PKP Intercity odpowiedziało na wszystkie wspomniane komentarze, zazwyczaj sugerując wyczyszczenie pamięci podręcznej lub prosząc o kontakt mailowy.
Milion sprzedanych biletów twórcom udało się osiągnąć nie tylko mimo przeciętnych ocen, ale i wielu alternatywnych kanałów zdalnej sprzedaży. Oprócz oficjalnej aplikacji, Polacy mogą kupić bilety PKP Intercity za pośrednictwem strony internetowej czy takich apek jak KOLEO, mPay, SkyCash czy Jakdojade.
Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii