Polska aplikacja z rzeczywistością rozszerzoną za 200 tys. euro!
Planet Soft zaprezentował Oopsly – bezpłatną aplikację mobilną rozpoznającą tekst oraz obrazy w przestrzeni publicznej. Podczas Startup Weekend nowe rozwiązanie zdobyło nagrodę publiczności. Inwestycja w Oopsly pochłonie 200 tys. euro!
01.08.2012 | aktual.: 01.08.2012 08:00
W czasie Startup Weekendu wrocławska spółka zaprezentowała Oopsly – aplikację mobilną rozpoznającą tekst oraz obrazy w przestrzeni publicznej np. na ulicy, w sklepie, w gazecie, którą użytkownicy smartofnów będą mogli pobrać bezpłatnie. Za pomocą unikalnej technologii można rozpoznawać wyrazy oraz logotypy – znajdujące się zarówno na wizytówkach, jak i na billboardach.
Dzięki tym funkcjom użytkownik ma możliwość „ożywiać” reklamy papierowe, nawiązując interakcję z marką. Aplikacja pozwala otrzymać dodatkowe informacje o marce, zniżkę na zakupy, zostawić swoje dane czy nawet dokonać zakupu konkretnego produktu wprost z reklamy. Dzięki wykorzystaniu technologii rzeczywistości rozszerzonej zwykły billboard staje się interaktywną platformą.
Ponadto Oopsly udostępnia narzędzia pozwalające menedżerom marketingu i marki na monitorowanie i zbieranie danych statystycznych o tym, kto, kiedy i gdzie obejrzał dokładnie wybraną reklamę.
Uważamy, że to idealne rozwiązanie dla każdej marki, która chce stworzyć nowoczesną platformę interakcji z użytkownikami. Wkrótce rozpoczniemy prezentację produktu szerokiej grupie potencjalnych klientów - zapowiada Hubert Wochyński, prezes Planet Soft.
Startup Weekend to wydarzenie, podczas którego przedsiębiorcy, programiści, designerzy wymieniają się informacjami, prezentują swoje projekty, tworzą zespoły i wspólnie pracują nad rozwojem idei, sprawdzają, czy pomysły są opłacalne i co można zmienić lub poprawić. Startup Weekend to inicjatywa globalna, mocno wspierana przez Google'a. Zorganizowano już ponad 400 kongresów, ponad 5 tys. projektów zostało opracowanych przy udziale ponad 45 tys. uczestników.
Źródło: Informacja prasowa