Polski rynek telekomunikacyjny nie rośnie. Czy pomogą płatności mobilne?

Polski rynek telekomunikacyjny nie rośnie. Czy pomogą płatności mobilne? (fot.: Flickr/Lauren Manning/CC BY 2.0)
Polski rynek telekomunikacyjny nie rośnie. Czy pomogą płatności mobilne? (fot.: Flickr/Lauren Manning/CC BY 2.0)
Kira Czarczyńska

01.07.2012 14:30, aktual.: 01.07.2012 16:30

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W ubiegłym roku nasz rynek telekomunikacyjny podniósł swoją wartość, liczoną przychodami operatorów, zaledwie o 1,1%. W tym roku będzie to mniej więcej 1%. Zgodnie z sondażami sytuacja poprawiłaby się znacząco, gdyby rozwinąć płatności mobilne. Jak zwykle jednak brakuje do tego odpowiednich przepisów.

Jest to spory kontrast w stosunku do ogólnej dynamiki całej branży. Polski rynek telekomunikacyjny w 2011 r. wzrósł o zaledwie 1,1%, w tym roku będzie to mniej więcej 1%. Można więc stwierdzić, że właściwie stoi w miejscu. Postawienie na coraz potrzebniejsze i bardziej popularne płatności mobilne mogłoby poprawić sytuację. Na razie jednak to niemożliwe.

Płatności mobilne - brakuje przepisów, Unia straszy karami

Badania firmy First Data (właściciela marki Polcard) pokazały, że w Polsce ponad 58% konsumentów jest zainteresowanych płatnościami mobilnymi. Nadal nie mamy jednak odpowiednich przepisów prawnych, które regulowałyby ten sposób przeprowadzania transakcji. Propozycja nowelizacji ustawy co prawda istnieje, ale nie trafiła jeszcze do Sejmu.

Sprawa robi się dość pilna, ponieważ nowelizacji wymaga dyrektywa unijna 2009/110/WE. Polska dostała już upomnienie od Komisji Europejskiej i zobowiązana została do szybszego wprowadzenia zmian legislacyjnych w tym zakresie. Jeśli w ciągu dwóch miesięcy nic się nie zmieni, KE ma prawo nałożyć karę do czasu wdrożenia w naszych przepisach prawa UE.

Źródło: WP.pl • Gazeta Prawna • Interia.pl

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)