Dwóch największych dilerów Polskiej Telefonii Cyfrowej, Eurotel i Euro-Phone, skierowało pytanie do zarządu operatora dotyczące łączenia usług wszystkich sieci komórkowych w swoich salonach. Jak możemy przeczytać w Rzeczpospolitej, firmy poruszyły tę kwestię po ostatniej wypowiedzi prezesa PTC - Klausa Hartmanna.
Dwóch największych dilerów Polskiej Telefonii Cyfrowej, Eurotel i Euro-Phone, skierowało pytanie do zarządu operatora dotyczące łączenia usług wszystkich sieci komórkowych w swoich salonach. Jak możemy przeczytać w* Rzeczpospolitej*, firmy poruszyły tę kwestię po ostatniej wypowiedzi prezesa PTC - Klausa Hartmanna.
Jakiś czas temu w wywiadzie dla Parkietu stwierdził:
"Jednym z przejawów kooperacji może być połączenie i wspólne prowadzenie sieci własnych sklepów operatorów, sprzedających usługi i produkty telekomunikacyjne."
Członek zarządu Eurotela, największego dilera PTC, Tomasz Basiński, skomentował te słowa:
"To ciekawa koncepcja. Dlaczego jednak ma dotyczyć tylko własnych salonów operatorów. Też chcielibyśmy mieć możliwość oferowania usług kilku sieci w jednym salonie."
Z jednej strony byłoby to bardzo korzystne dla nas, klientów, gdyż nie musielibyśmy chodzić od salonu do salonu i przebierać w ofertach różnych operatorów. Patrząc jednak z perspektywy pracujących w punktach sprzedaży osób trzeba wziąć pod uwagę przede wszystkim zakłopotanie i wszelkie dylematy. Proponować nam najlepszą ofertę dostępną na rynku? Może jednak inną, dzięki sprzedaniu której dostaną większą pensję?
Dariusz Chlastawa, prezes mPunktu, wyjaśnia swoje wątpliwości:
"Trudno mi sobie wyobrazić sytuację, w której do sklepu przychodzi klient jednej sieci, aby przedłużyć umowę, a obsługa salonu sprzedaje usługi wielu telekomów. Co powinna w tej sytuacji zrobić? Zaproponować ofertę tej firmy, która płaci największą prowizję?"
Z pełnej wypowiedzi Chlastawy dla Rzeczpospolitej można wnioskować, że jest on sceptycznie nastawiony do tego pomysłu. Jest zdania, że na tworzenie multisalonów w naszym kraju jest już za późno. Ten rodzaj sprzedaży usług telekomunikacyjnych mógłby się sprawdzić, gdyby rynek dynamicznie rósł, a co za tym idzie - operatorzy zarabiali przede wszystkim na pozyskiwaniu klientów. Niestety tak nie jest. Sieciom komórkowym w największym stopniu zależy obecnie na obsłudze i utrzymaniu dotychczasowych klientów.
Myślicie, że stworzenie multisalonów jest dobrym pomysłem?
Źródło: Telepolis • Rzeczpospolita