Prawie połowa komórek w USA to smartfony. Wśród systemów mobilnych zyskuje jedynie iOS

Zgodnie z nowym raportem Nielsena w lutym 2012 prawie połowa (dokładnie 49,7%) telefonów komórkowych w Stanach Zjednoczonych to smartfony. Dla porównania, w styczniu 2011 smartfony w Stanach miało „zaledwie” 36% użytkowników telefonów.

Galaxy Nexus i iPhone 4S | fot. The Verge
Galaxy Nexus i iPhone 4S | fot. The Verge
Maciej Maciej Kasica

31.03.2012 | aktual.: 31.03.2012 08:20

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wzrost liczby użytkowników smartfonów w USA w porównaniu z zeszłym rokiem jest spory. Dość łatwo go wytłumaczyć. Dwóch na trzech klientów w USA wybiera smartfona.

Statystyki dotyczące mobilnych systemów operacyjnych, z których korzystają Amerykanie, w ciągu ostatniego roku niewiele się zmieniły. Android jest na prowadzenie i ma aż 48% udziałów w mobilnym rynku USA. Kolejne miejsce na podium zajmuje Apple z iOS z wynikiem 32%. Trzeci jest nadal dość mocno popularny w Stanach RIM ze swoim BlackBerry, które ma 12% rynku. Pozostałe 8% jest rozdzielone na inne systemy mobilne.

Wzrost rynku smartfonów w USA w ostatnich latach | źr. Nielsen
Wzrost rynku smartfonów w USA w ostatnich latach | źr. Nielsen

Wygląda to ciekawiej, jeśli spojrzeć na ostatnie 3 miesiące. Jak widać, Apple ponownie dość szybko przejmuje część rynku kosztem RIM i producentów innych systemów (w tym między innymi Windows Phone). Najprawdopodobniej odpowiedzialny za tę sytuację jest iPhone 4S, którego sprzedaż zaczęła się w październiku ubiegłego roku.

Android nadal utrzymuje taką samą popularność jak wcześniej. Trudno wymagać, aby zdobył większą popularność, w momencie gdy do systemu Google'a należy największy kawałek tortu. Jest to jedyny konkurent Apple'a, który nie traci udziałów na rzecz firmy z Cupertino.

Udział rynku systemów mobilnych w USA | źr. Nielsen
Udział rynku systemów mobilnych w USA | źr. Nielsen

RIM zagubiło się dość dawno temu i do niedawna nie miało żadnej strategii na powrót na rynek konsumencki w wielkim stylu. Miejmy nadzieję , że kanadyjskiej firmie dopisze w końcu szczęście i zmiany przez nią podjęte (w tym wprowadzanie BlackBerry 10) poprawią jej sytuację na rynku.

Dość kiepska jest także sytuacja systemu Windows Phone. Jak widać, strategiczne partnerstwo Microsoftu z Nokią nie przenosi się na znaczące zwiększenie udziałów systemu. W każdym razie nie na tyle widocznych, by uwzględnić osobno system Microsoftu w wynikach.

Bardzo liczę na to, że wyniki przyszłorocznego raportu Nielsena będą zdecydowanie lepsze dla RIM i Microsoftu. Dominacja Androida i iOS jest zwyczajnie nie na rękę konsumentom. Wyniki sprzedaży w Europie najprawdopodobniej nie są do końca odzwierciedleniem tego, co dzieje się w Stanach. Dla RIM jednak był to zawsze jeden z najważniejszych rynków, a dla CEO Nokii, Stevena Elopa, USA to rynek, którego Nokia tak naprawdę nigdy wcześniej nie zdobyła i planuje to zmienić.

Źródło: The VergeNielsen

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Komentarze (0)