Premiera Stronghold 3: The Campaigns w App Store. Jest drogi i tylko na iPada!
Uwielbiana przez miliony graczy seria Stronghold doczekała się mobilnej odsłony. Dzięki współpracy studia FireFly i Digital Tribe kilka dni temu w sklepie z aplikacjami Apple’a pojawiła się nowa propozycja dla miłośników strategii. Stronghold 3: The Campaigns nie jest jednak najtańszy, a i do poziomu wykonania można mieć kilka zastrzeżeń.
Tytuł podpowiada, że gra została oparta na silniku trzeciej części Twierdzy, nie jest to jednak konwersja jeden do jednego znanej z komputerów trójki. Twórcy zdecydowali się bowiem tylko na wykorzystanie podstawowych mechanizmów zabawy, aby przygotować tytuł odpowiedni dla dotykowych ekranów.
The Campaigns to mieszanka wojennego RTS-a i strategii turowej. Zadanie gracza polega na budowaniu własnej twierdzy oraz rekrutacji wojsk potrzebnych do oblegania innych zamków. Gromadzi się surowce, produkuje żywność, wznosi mury i szkoli armię. W początkowej fazie rozgrywki nacisk położono na symulację średniowiecznej ekonomii.
Gra oferuje kilka różnych kampanii do rozegrania. Podstawowa, Medieval Revolt, pozwala na zagłębienie się w ekonomiczne aspekty gry. W ośmiu zróżnicowanych misjach trzeba budować zamki, zaspokajać potrzeby mieszkańców oraz dbać o poziom wyszkolenia żołnierzy. Za dodatkową opłatą (system mikropłatności) można przystąpić do składającej się z 17 misji kampanii wojennej, która polega na obronie zamku oraz atakach twierdz przeciwników.
Gra opiera się na potężnym trójwymiarowym silniku graficznym. Jednak jak widać na screenshotach i filmiku, poziom detali nie powala na kolana. Miejscami gra jest brzydka i kanciasta. Ma to jednak swoje zalety, ponieważ pozwala na prezentowanie ogromnych bitew z udziałem dość sporej liczby jednostek. Warto też zwrócić uwagę na rozbudowaną fizykę, dzięki której twierdze niszczone są dynamicznie i w miarę realistycznie.
Premiera Stronghold 3: The Campaigns budzi kontrowersje. Obecnie grę można kupić za 5 dolarów. Jest to jednak cena promocyjna! Po upłynięciu okresu promocyjnego gra będzie kosztowała aż 7 dolarów. Zważywszy na to, że pełne odblokowanie gry wymaga kolejnych nakładów finansowych, jest to zabójcza cena dla fanów mobilnej rozrywki.
Stronghold 3: The Campaigns Launch Trailer
Co gorsza, w Stronghold 3: The Campaigns zagrają tylko użytkownicy iPadów nowej generacji. Twórcy nie planują wersji ani dla smartfonów z logo nadgryzionego jabłka, ani dla tabletów pracujących na Androidzie. Moim zdaniem jest to jedna z najbardziej rozczarowujących premier 2014 roku.