Pre-paid lepszy niż abonament?

Pre‑paid lepszy niż abonament?

Pre-paid lepszy niż abonament?
Kira Czarczyńska
12.11.2008 15:00, aktualizacja: 12.11.2008 16:00

Od kiedy na rynek telefonii komórkowej weszły pierwsze karty pre-paid, pozwalające używać komórek bez wiązania się umowami z operatorem i płacenia comiesięcznego abonamentu - ich popularność stale rośnie. Firma Telecoms & Media stwierdziła w niedawnym badaniu, że zdecydowana większość, bo aż 80% wszystkich nowych użytkowników sieci GSM, wybiera telefon na kartę.

Od kiedy na rynek telefonii komórkowej weszły pierwsze karty pre-paid, pozwalające używać komórek bez wiązania się umowami z operatorem i płacenia comiesięcznego abonamentu - ich popularność stale rośnie. Firma Telecoms & Media stwierdziła w niedawnym badaniu, że zdecydowana większość, bo aż 80% wszystkich nowych użytkowników sieci GSM, wybiera telefon na kartę.

Zalet telefonii pre-paid jest mnóstwo, poczynając od znacznie mniej uciążliwych formalności przy zakupie (nie trzeba się nawet legitymować, o udowodnieniu zarobków nie wspominając), poprzez brak umowy a więc możliwość rezygnacji z usług w dowolnym momencie, aż po całkowitą kontrolę wydatków - rozmawia się tyle, za ile doładuje się konto. Jest to także idealna oferta dla tych, którzy niewiele rozmawiają, za to odbierają sporo telefonów.

Osobiście na abonament przeszłam po tym, jak kilka razy w dość newralgicznych momentach okazywało się nagle, że stan konta nie pozwala mi na wykonanie rozmowy - a doładować w danej chwili nie ma jak. Cenowo szczerze mówiąc wychodziło dość podobnie, głównie za sprawą rozmaitych "bonusów" pozwalających zmniejszyć podstawowe koszty zawarte w cenniku (np. pakiety minut za kilka groszy). Najwyraźniej jednak należę do mniejszości...

Zdaniem Telecoms & Media, do 2013 na świecie będzie prawie 4 miliardy użytkowników usługi pre-paid, a znaczący wpływ na ten wzrost będzie mieć popularyzacja telefonii komórkowej w krajach rozwijających się, gdzie znacznie mocniej niż w Europie liczy się kontrola wydatków. Operatorom na pocieszenie zostaje fakt, że spora część klientów - ok. 29% do końca bieżącego roku - będzie miało więcej niż jedną kartę, co pozwoli GSM-om uzyskiwać dodatkowe przychody.

W Polsce statystyka rozkłada się nieco inaczej, niż ogólnoświatowa. Zgodnie z danymi Urzędu Komunikacji Elektronicznej, wybór pomiędzy abonamentem i kartą pre-paid zależy w znacznym stopniu od wieku klienta - starsi wolą stały dostęp do usługi w zamian za comiesięczną opłatę, młodsi, którym zależy na lepszej kontroli wydatków ze względu na brak stałych dochodów, decydują się na karty pre-paid.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)