Problemy z dostępem do App Store? Oto rozwiązania
Od wczoraj użytkownicy z różnych zakątków świata skarżą się, że nie mają dostępu do platformy App Store. Problem pojawia się przy próbie pobrania aplikacji - wówczas iTunes wyświetla komunikat o błędzie połączenia. Jak usunąć tę niedogodność?
Od wczoraj użytkownicy z różnych zakątków świata skarżą się, że nie mają dostępu do platformy App Store. Problem pojawia się przy próbie pobrania aplikacji - wówczas iTunes wyświetla komunikat o błędzie połączenia. Jak usunąć tę niedogodność?
Problem z pewnością leży po stronie Apple'a, więc my teoretycznie niewiele możemy z nim zrobić. Okazuje się jednak, że można potraktować go dwiema metodami. Po pierwsze, jeżeli występuje problem podczas pobierania aplikacji, należy sprawdzić, czy sprawę rozwiązuje wylogowanie się z konta iTunes Store i zalogowanie ponownie. Jeżeli problem nie ustaje, należy podjąć następujące kroki (wymagany jailbreak):
- nawiguj przy pomocy SSH lub menadżera plików w iPhonie do lokalizacji /private/var/mobile/Library/Caches;
- wykonaj kopię pliku com.apple.mobile.installation.plist, a następnie go usuń;
- uruchom ponownie urządzenie.
Jeżeli opisana wyżej instrukcja także nie pomaga, pozostaje czekać na rozwiązanie Apple'a. Najprawdopodobniej inżynierowie majstrują przy serwerach, stąd ich niepoprawne działanie. Wcześniej jednak o każdorazowych pracach nad serwerami informowano deweloperów, teraz o niczym podobnym ich nie zawiadamiano.
Źródło: iDB