Problemy z promowaniem treści w Google Play
Jak wielu z Was przygląda się promowanym na głównym ekranie aplikacji Google Play pozycjom? Jeżeli ktoś się chwilę nad tym ekranem zastanowi, to stwierdzi, że wszystko wygląda idealnie i zachęcająco. Szkoda tylko, że niefunkcjonalnie.
Pewien użytkownik Reddita zaobserwował bardzo ciekawą właściwość Google Play. Okazuje się, że na głównym ekranie aplikacji promowane są produkty, z których i tak nie można skorzystać, ponieważ nie są dostępne dla danego regionu. Wspomniany użytkownik mieszka w Wielkiej Brytanii i widzi promowane aplikacje przeznaczone wyłącznie dla Kanadyjczyków lub Amerykanów. Swój problem zobrazował następująco:
Czy jest to dziwne? Jak najbardziej. Jak pewnie wiecie, Google stoi za większością reklam wyświetlanych w telefonach podczas korzystania z różnych aplikacji czy buszowania po Sieci. Zauważcie, że te reklamy są wręcz idealnie dopasowane do lokalizacji. Mieszkasz w Poznaniu - reklamowany jest Stary Browar. Mieszkasz we Wrocławiu - reklamy polecają Pure w Renomie. Jednak Google Play, platforma naprawdę zaawansowana, w podobny sposób się nie zachowuje i promuje to samo, co u użytkowników z innego końca świata.
Źródło: reddit