Producenci gier mogą generować promokody na mikrotransakcje

Producenci gier mogą generować promokody na mikrotransakcje19.05.2014 08:02
Producenci gier mogą generować promokody na mikrotransakcje
Zbigniew Kowal

Kiedy model freemium rozpanoszył się w App Store, tysiące deweloperów zwróciło się do Apple'a z prośbą o udostępnienie możliwości generowania promokodów dla zawartych w grach mikrotransakcji. Do tej pory ekipa z Cupertino nie chciała słyszeć o takim rozwiązaniu. Co się zmieniło w ostatnim czasie?

Zasady działania promokodów są bardzo proste. Twórcy aplikacji za pomocą konta deweloperskiego generują kod, który mogą wysłać osobie trzeciej, aby ta pobrała produkt ze sklepu bez opłat. To bardzo przydatne narzędzie, które pomaga w promocji gier. Do tej pory taki kod można było wygenerować wyłącznie dla samej aplikacji.

Jak się okazuje, od niedawna można go wygenerować również dla mikropłatności wewnątrz aplikacji. Od kilku dni firma Electronic Arts rozdaje fanom wirtualne złoto, którego można użyć w darmowym Real Racing 3. Informacja ta jest o tyle ciekawa, że do tej pory żaden producent gier mobilnych takiej możliwości nie oferował.

412080108430754726

Sklep Apple’a wydaje się przygotowany na tego typu rozwiązanie. W przypadku realizacji kodu na mikrotransakcje użytkownik zostaje poinformowany o konieczności pobrania aplikacji, dla której przewidziana jest wirtualna waluta lub przedmiot. Oczywiście, informacja pojawia się tylko wtedy, gdy aplikacja nie jest zainstalowana na naszym koncie.

Wydaje się, że ta usługa na razie dostępna jest tylko dla wybranych producentów i tylko dla użytkowników amerykańskiego App Store. Być może wkrótce pojawi się ona w pozostałych krajach. Promokody dla mikrotransakcji pomogłyby w organizowaniu wielu ciekawych konkursów lub nagradzaniu darczyńców na platformie Kickstarter.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)