Ile przeciętny użytkownik iPhone’a wydaje rocznie na aplikacje?
Większość aplikacji dostępnych w App Storze jest darmowa. Są jednak również programy płatne oraz takie w których za pieniądze możemy dokupić dodatkowe treści. Oto raport, pokazujący ile wydajemy w wirtualnych sklepach z apkami.
30.03.2016 | aktual.: 30.03.2016 15:18
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ostatnio pisałem o tym, kto i za ile kupuje dodatkowe treści w aplikacjach działających w modelu freemium. Dzisiejszy raport dotyczy tylko i wyłącznie sklepu firmy Apple - App Store. Statystyki pochodzą od firmy zajmującej się reklamą w aplikacjach mobilnych - Sensor Tower. Zbiorcze wyniki pochodzą ze 110 milionów amerykańskich iPhone’ów.
Okazuje się, że przeciętny użytkownik smartfonów Apple’a wydaje rocznie około 35 dolarów (ok. 130 zł) na aplikacje i gry. Kwota ta zawiera zarówno aplikacje płatne, jak i wydatki wewnątrz programów Free to Play.
Użytkownicy najchętniej wydają pieniądze na gry. W portfelach deweloperów gracze zostawiają średnio aż 25 dolarów. Odpowiada to 70% całego przychodu z płatnych aplikacji. Kolejną kategorią jest muzyka. Na nią klienci wydają średnio 3,4 dolara. Użytkownicy iPhone’ów mają na urządzeniu również aplikacje społecznościowe warte średnio 1,8 dolara. Kolejne są aplikacje rozrywkowe oraz lifestyle’owe, generujące odpowiednio 1 i 0,4 dolara przychodu od jednego użytkownika. Pozostałe 18 kategorii odpowiada za pozostałe 6,8 dolarów.
W raporcie zawarte są również informacje o liczbie pobranych płatnych aplikacji. Średnio użytkownicy telefonów Apple’a kupują rocznie 10,5 gry, 3,4 aplikacji fotograficznych, 3,3 społecznościowych, 2,7 rozrywkowych oraz 2,3 lifestyle’owych.
Raport stworzony przez Sensor Tower nie jest zbyt szczegółowy, ale i tak ukazuje więcej danych niż Apple podczas swoich konferencji. Użytkownicy wydają na aplikacje średnio 35 dolarów, co w przeliczeniu na naszą walutę dałoby trochę ponad 130 zł. Są to dane dotyczące użytkowników zza oceanu i wątpię żeby na całym świecie były podobne. Nie sądzę, aby Polacy byli równie hojni… Chociaż, biorąc pod uwagę fakt, że raport dotyczy całorocznych wydatków, nie jest to wcale tak dużo. Warto w tym miejscu przypomnieć, że większość osób nie wydaje na mobilne aplikacje ani grosza. Średnia utrzymywana jest przez nielicznych użytkowników, którzy na apki wydaja dużo większe kwoty.