Red Bull i Play z nowym produktem – szansa na sukces?
Z Warszawy udaliśmy się do Mediolanu, a następnie do miasteczka położonego nad malowniczym jeziorem Garda. Właśnie w tym miejscu, otoczeni górami, poznaliśmy plany sieci Play. Mowa oczywiście o wprowadzeniu nowej marki – Red Bull Mobile. Czy to ma sens?
26.07.2011 | aktual.: 26.07.2011 17:14
Na początek kilka słów o tym, co utrzymywano w ścisłej tajemnicy, czyli o celu wypadu do Włoch, do Malcesine. W miniony weekend w tym pięknym mieście odbywały się widowiskowe zawody – Red Bull Cliff Diving World Series 2011. Wiążą się one ściśle z nową ofertą Red Bull Mobile. Użytkownicy RBM będą mieli łatwy dostęp do tzw. Świata Red Bulla i tego typu atrakcji.
Red Bull Mobile ma stanowić odrębny produkt, stojący jakby obok tego, co obecnie proponuje Play. Fioletowy operator zapewni wsparcie od strony telefonów, sieci sprzedaży, obsługi klienta, sieci telekomunikacyjnej i mediów. Red Bull Mobile nie będzie kolejnym MVNO. Co więcej, ma wnieść nową wartość dla operatora. Jest to doskonała, znana marka i zapewni szeroko pojęty dostęp do Świata Red Bulla, który stanowić będzie swego rodzaju kartę przetargową w walce o klientów - wymagających i aktywnych klientów.
Oferta RBM wyróżniać się będzie bardzo przejrzystymi i kompletnymi taryfami, specjalnymi telefonami oraz dodatkowymi korzyściami związanymi z imprezami sportowymi i kulturalnymi Red Bulla. Ofertę ma charakteryzować komplementarność usług, którą Play wprowadził w Polsce jako pierwszy. Każda taryfa obejmować będzie usługi głosowe, SMS/MMS oraz transmisję danych w standardzie.
Polska będzie szóstym krajem na świecie, do którego wejdzie marka Red Bull Mobile. Stanie się to dokładnie we wrześniu tego roku. Do tego czasu poznamy więcej szczegółów dot. oferty, telefonów i usług, część z nich zostanie ujawniona już 6 sierpnia. Data ta nieprzypadkowo pokrywa się z imprezą Red Bull X-Fighters, która odbędzie się na stadionie miejskim w Poznaniu.
Nowa marka zaoferuje specjalne telefony (głównie smartfony z Androidem), aplikacje na nie, akcesoria dla aktywnych, bilety na różne eventy Red Bulla, dostęp do ekskluzywnej zawartości, wielu atrakcji, gadżetów, napojów energetycznych czy wejścia do klubów, na koncerty i wiele innych. Zapowiada się więc bardzo interesująco.
Obawiam się jedynie, że przerabiane smartfony z Androidem będą cierpieć na brak aktualizacji oprogramowania. Na szczęście wychodzić mają z najnowszą wersją systemu, a na pewno ten prezentowany poniżej, wyglądający na produkcję ZTE. Jego premiera odbędzie się w Polsce wraz ze startem RBM.
Myślę, że współpraca między Red Bullem a Play może przynieść oczekiwane przez wszystkich efekty, o ile oferta RBM będzie wystarczająco atrakcyjna. Marka Red Bull Mobile zdecydowanie skierowana jest do młodych i aktywnych klientów, Play także się z nimi kojarzy. Pamiętajmy, że nie będzie to nowy operator, a jedynie produkt.
Czy jest jeszcze miejsce na nową markę na polskim rynku telekomunikacyjnym? Jeśli jest wystarczająco świeża i innowacyjna, to myślę, że tak, a Red Bull Mobile na taki właśnie się zapowiada.
[ankieta id="97"]