Reklama na iPhone'ach coraz mniej opłacalna?
Firma Smaato, zajmującą sprzedażą i optymalizacją reklam komórkowych, opublikowała właśnie najnowsze dane z globalnego rynku reklamowego dotyczące klikalności reklam komórkowych. Najciekawiej prezentują się statystyki dotyczące współczynnika klikalności (CTR) zamieszczone na powyższej ilustracji.
href="http://simblog.pl/images/2010/03/grafika.jpg">Firma Smaato, zajmującą sprzedażą i optymalizacją reklam komórkowych, opublikowała właśnie najnowsze dane z globalnego rynku reklamowego dotyczące klikalności reklam komórkowych. Najciekawiej prezentują się statystyki dotyczące współczynnika klikalności (CTR) zamieszczone na powyższej ilustracji.
Z opublikowanych danych wynika, że reklama na urządzeniach koncernu Apple staje się coraz mniej opłacalna. CTR dla użytkowników iPhone'ów i iPodów touch spadł po raz kolejny poniżej średniej wartości ustalonej przez Smaato i wynosi obecnie 89 co stawia użytkowników iPhone OS za posiadaczami komórek z systemem Windows Mobile.
Najskuteczniejsze reklamy przeprowadzane są obecnie na telefonach z zainstalowanym Symbianem i Androidem. Pozycja Symbiana nie jest dla nikogo zaskoczeniem, jednak drugie miejsce Androida jest pewnym szokiem.
Statystyki Smaateo tworzone są na podstawie danych z 35 komórkowych sieci reklamowych. Możemy uznawać je więc za dość wiarygodne.
Źródło: Simblog