Reklama Samsunga Galaxy Note. "Telefon? Tablet? Sami nie wiemy" [wideo]

Do Sieci trafiła reklama Samsunga Galaxy Note. Koreański producent po raz kolejny udowadnia, że nie ma pomysłu na to, do kogo zaadresować produkt i czym on właściwie jest. Jeszcze smartfonem czy już tabletem? Reklama nie daje odpowiedzi na to pytanie.

Samsung Galaxy Note | fot. youtube.com
Samsung Galaxy Note | fot. youtube.com
Bartosz Dul

25.10.2011 | aktual.: 25.10.2011 19:00

Czym jest Galaxy Note? Najłatwiej byłoby go określić jako połączenie smartfona z tabletem (tabletofon?). Wiadomo jednak, do czego służy i że budzi duże zainteresowanie.

Dla przypomnienia specyfikacja sprzętowa Samsunga Galaxy Note:

  • ekran 5,3 cala Super AMOLED 800 x 1280;
  • dwurdzeniowy procesor Cortex A9 1,4 GHz z układem graficznym Mali 400;
  • 1 GB RAM-u; 16/32 GB wbudowanej pamięci;
  • łączność HSDPA 21 Mbps, HSUPA 5,76 Mbps;
  • aparat 8 Mpix z autofokusem, diodą LED, stabilizacją obrazu, wykrywaniem twarzy i uśmiechu;
  • nagrywanie filmów w rozdzielczości 1080p;
  • wymiary: 146,9 x 83 x 9,7 mm, waga: 178 g;
  • bateria 2500 mAh.

Trzeba przyznać, że tabletofon Samsunga robi wrażenie. To właśnie Note jest obecnie najwydajniejszym urządzeniem mobilnym na rynku. Koreański producent promuje jednak Galaxy Note jako coś więcej niż wydajnego smartfona.

Właściwie to Samsung nie może się zdecydować, do kogo ma trafiać urządzenie. Ze względu na ogromny ekran, dołączany do telefonu rysik i dodatkowe funkcje urządzenia, umożliwiające sensowne jego wykorzystanie, trudno Galaxy Note nazywać tylko telefonem. Na końcu reklamy pada pytanie: "Telefon? Tablet?". Odpowiedź sugeruje, że to zależy od klienta. Genialny zabieg marketingowy - sprzedać produkt i zrzucić obowiązek określenia typu urządzenia na klienta.

Jeszcze niedawno przedstawiciele Samsunga stwierdzili, że ich tabletofon to doskonałe urządzenie dla kobiet. Argumenty? Jest mniejszy niż tablet - zmieści się do torebki, ale na tyle duży, że nie zmieści się do kieszeni męskich spodni. Reklama, którą mogliście obejrzeć, mówi wszystko i... nic. Galaxy Note nie jest tabletem, nie jest tylko telefonem - wygląda na to, że jest jednym i drugim. 5,3-calowe urządzenie zawiera narzędzia stworzone dla każdego - nie celuje więc w konkretną grupę odbiorców.

Samsung Galaxy Note to królik doświadczalny na rynku technologii mobilnych. Samsung może pozwolić sobie na taki ruch i śledzić losy swojego produktu, by wyciągnąć z tego wnioski na przyszłość.

Zainteresowanie urządzeniem jest mimo wszystko duże. Czy przełoży się ono na wysoką sprzedaż? Prawdopodobnie nie. Dla przykładu, z naszych informacji wynika, że Galaxy Note będzie w Polsce kosztować około 3300 zł. Mam jednak nadzieję, że prognozy te okażą się zawyżone i w rzeczywistości jego cena nie przekroczy 3000 zł. Intrygujący produkt Samsunga jest czymś pomiędzy smartfonem a tabletem. Szkoda tylko, że cena będzie sumą cen dwóch tego typu urządzeń.

Źródło: pocketnow.comsammyhub.com • youtube.com

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)