Rynek gier mobilnych (w USA)
PopCap przeprowadził szeroko zakrojone badania dotyczące korzystania z gier w komórkach. Badania wprawdzie przeprowadzone zostały na amerykańskim rynku (wśród użytkowników sieci AT&T) i ich wyniki niekoniecznie przekładają się na nasze doświadczenia, ale niewątpliwie można spodziewać się wzrostu zarówno zainteresowania użytkowników grami mobilnymi, jak i większej ilości gier - rynek okazuje się bowiem dość chłonny. Czego więc dowiedzieli się producenci gier z badania?
06.05.2009 | aktual.: 06.05.2009 17:00
PopCap przeprowadził szeroko zakrojone badania dotyczące korzystania z gier w komórkach. Badania wprawdzie przeprowadzone zostały na amerykańskim rynku (wśród użytkowników sieci AT&T) i ich wyniki niekoniecznie przekładają się na nasze doświadczenia, ale niewątpliwie można spodziewać się wzrostu zarówno zainteresowania użytkowników grami mobilnymi, jak i większej ilości gier - rynek okazuje się bowiem dość chłonny. Czego więc dowiedzieli się producenci gier z badania?
Otóż w gry na komórce gra 57% użytkowników (to całkiem sporo wziąwszy pod uwagę fakt że komórki mają nie tylko młodzi ludzie, ale również biznesmani czy babcie). 50% graczy gra z nudów, 40% aby się odstresować, przy czym połowa graczy gra w godzinach pracy (ach ta efektywność pracownika!).
W co gramy?
Najbardziej gracze lubią gry logiczne typu Tetris, Bejeweled i pasjansy. W przygodówki gra zaledwie 11% osób.
Czy lubimy płacić za gry?
Nieszczególnie - większość użytkowników gra w gry bezpłatne. Zaledwie co czwarty użytkownik telefonu zdecydował się zapłacić za mobilną gierkę, ale średnio, ten kto kupuje gry kupił ich 7,2. Kupujemy gry bo: lubimy grać (61%), cena za grę jest rozsądna (52%), spodobało się nam demo gry (50%). Nie kupujemy bo: wystarczają nam bezpłatne gry (24%), żadna płatna gra nie była warta pieniędzy (15%), nie mamy czasu na granie (14%).
Kobiety a mężczyźni
Różnice między płciowe między graczami nie są aż tak duże - mężczyźni grają wprawdzie częściej niż kobiety, ale za to kobiety mają dłuższe sesje w grach (41% kobiet gra ponad 15 minut, podczas gdy taki czas grania deklaruje 35% mężczyzn - biorąc pod uwagę to, że połowa gra w pracy być może oznacza to tyle, że kobiety są w stanie w czasie swoich godzin pracy wygospodarować więcej czasu na granie.)
Rynek będzie rósł, bowiem aż 1/3 graczy oświadczyła, że w 2009 roku zamierza zakupić przynajmniej jedną grę na swoją komórkę.
Zróbmy własne mini badanie:
- Czy gracie w gry mobilne?
- Czy płacicie za gry?
- Jakie gry lubicie?
Zapraszam do dzielenia się opiniami.
Źródło: prnewswire.com