Samsung w 2014 sprzedał 1,2 miliona inteligentnych zegarków, ale Apple sprzeda ich aż 15 milionów?

Samsung Gear S
Samsung Gear S
Źródło zdjęć: © Samsung
Konrad Błaszak

12.03.2015 14:43, aktual.: 12.03.2015 15:49

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Inteligentne zegarki to nadal dla wielu bardziej ciekawostka niż sensowny produkt, na który chcieliby wydać swoje pieniądze. Zmienić to może ostatnio zaprezentowany produkt Apple, ale lider tego rynku, czyli Samsung zapewne bez walki się nie podda.

Na ostatniej konferencji firmy z Cupertino dowiedzieliśmy się wszystkiego o Apple Watch. Mi on nie przypadł do gustu, ale bardzo cieszę się, że wejdzie na rynek. Producent sprzętów z nadgryzionym jabłkiem jest bez wątpienia kreatorem trendów na rynku mobilnym i jeśli ich smartwatche okażą się ogromnym sukcesem to moim zdaniem zyskają na tym również inne firmy tworzące inteligentne zegarki. Większym zainteresowaniem może się cieszyć wtedy chociażby Huawei Watch, LG G Watch Urbane czy produkty Samsunga jak Gear S.

Jak można się domyślać koreańska firma i tak radzi sobie bardzo dobrze, co pokazują wyniki sprzedaży inteligentnych zegarków za poprzedni rok przygotowane przez Statista.com:

Sprzedaż smartwatchy w 2014
Sprzedaż smartwatchy w 2014© statista.com

Jak widać Samsung jest zdecydowanym liderem rynku inteligentnych zegarków i w poprzednim roku sprzedał ich ponad 1,2 mln. Na podium znalazło się jeszcze miejsce dla Pebble i FitBit'a (odpowiednio 700 i 600 tysięcy sztuk). Po pół miliona smartwatchy sprzedało Sony oraz Lenovo. Warto zauważyć również, że w walkę o czołowe miejsca mogą się jeszcze włączyć LG i Garmin. Reszta producentów poradziła sobie dużo gorzej w 2014 roku. Łącznie aż 89 firm wprowadziło do sprzedaży swoje inteligentne zegarki w poprzednim roku i sprzedali ich 6,8 milionów. Ich średnia cena wyniosła 189 dolarów.

Oczywiście jeśli chodzi o sprzedaż Apple Watch to na razie możemy tylko przypuszczać jak duży sukces on odniesie. Pierwsza partia zegarków firmy z Cupertino ma wynosić 3 miliony sztuk, czyli niemal połowę ogólnej sprzedaży tych akcesoriów w zeszłym roku. Jednak to nie koniec, ponieważ według analityków Strategy Analytics Apple sprzeda w 2015 roku aż 15 milionów swoich zegarków, dzięki czemu mają osiągnąć 55% tego rynku. Łącznie w tym roku aż 28,1 milionów zegarków ma znaleźć nabywców.

Jeśli te przewidywania się potwierdzą to możemy śmiało powiedzieć, że ten rok będzie należeć do inteligentnych zegarków, które zaliczą ogromny wzrost. Prawdopodobnie drugim producentem będzie Samsung, ale walka między tymi firmami może być na tym polu bardzo interesująca. Co prawda Koreańczycy zapowiedzieli pauzę jeśli chodzi o zegarki, ale kto jak nie Apple może zmienić ich zdanie?

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)