Czołówka producentów na rynku smartfonów w USA bez zmian, ale Samsung powoli goni Apple'a

Czołówka producentów na rynku smartfonów w USA bez zmian, ale Samsung powoli goni Apple'a

Samsung i Apple
Samsung i Apple
Źródło zdjęć: © shutterstock.com
Konrad Błaszak
11.02.2016 16:28, aktualizacja: 11.02.2016 17:28

Na rynku smartfonów w USA od dłuższego czasu nie było przetasowań wśród czołowych producentów. Nadal rządzi Apple z Samsungiem i to z ogromną przewagą nad resztą.

Na świecie jest kilka kluczowych krajów, na które firmy powinny zwracać szczególną uwagę. Jednym z nich są Chiny, co pokazuje chociażby fakt, że Xiaomi jest 5 producentem na świecie, chociaż działa niemal tylko w Państwie Środka. Na drugie miejsce pod względem liczby aktywnych użytkowników smartfonów wysunęły się Indie i to one - moim zdaniem - mogą stać się kluczowe w najbliższych latach. Nie jest to rynek tak nasycony jak chociażby trzecie w zestawieniu USA czy Europa Zachodnia. Postanowili to sprawdzić analitycy z Parks Associates.

Według tych danych aż w 86 procent gospodarstw domowych z dostępem do szerokopasmowego łącza (USA) jest smartfon. Podobnie jest w krajach Zachodniej Europy, gdzie wynik również oscyluje wokół 80 proc. Dla przykładu została podana Wielka Brytania (76 proc.), Francja (78 proc.), Niemcy (82 proc.) czy Hiszpania (90 proc.). Dalsza część badania dotyczy już tylko Stanów Zjednoczonych.

Na rynku USA bez zmian

Pierwsze miejsce zajmuje Apple, które odpowiada za 40 procent rynku smartfonów w 2015 roku. Drugi jest oczywiście Samsung, który zmniejsza dystans do lidera i ma już 31 proc. rynku. Warto w tym miejscu przypomnieć, że - mimo świetnych wyników finansowych - gigant z Cupertino musi bardziej zróżnicować portfolio swoich usług oraz urządzeń. Świetnym produktem, który mógłby pomóc odskoczyć Koreańczykom wydaje się być mniejszy i tańszy iPhone 5se.

Rynek smartfonów w USA
Rynek smartfonów w USA© parksassociates.com

Czołowa dwójka zapewne szybko nie zostanie pokonana, ponieważ podium zamyka LG z 10 procentami. W wynikach tego badania zostały wyróżnione jeszcze odpowiednio Motorola oraz HTC, ale nie wiadomo jakie jest dokładnie ich udział na rynku USA.

Co ciekawe 1/3 użytkowników iPhone'ów oraz 30 proc. osób korzystających z samsungów ma nadal modele starsze niż 2-letnie. Jest to spowodowane tym, że bardzo wiele osób wybierało abonament właśnie na 24 miesiące i po takim czasie zmieniali smartfona (45 proc. użytkowników). Operatorzy starają się odchodzić od takich umów i skłaniać użytkowników do częstszej zmiany telefonu, co przynosi oczekiwany skutek. W 2011 aż 70 proc. użytkowników miało dwuletnie zobowiązanie, a w trzecim kwartale zeszłego roku było ich tylko 51 procent.

To badanie dostarczyło również kilka innych, ciekawych wyników dotyczących użytkowników smartfonów:

  • Ponad 70 proc. ogląda na nich krótkie filmy, a ponad 40 proc. decyduje się na dłuższe klipy;
  • Prawie 40 proc. używa funkcji rozpoznania głosu, a ponad połowa osób mających iPhone'y korzysta z Siri;
  • 36 proc. używa wykonuje połączenia głosowe używając sieci Wi-Fi;
  • 35 proc. przesyła muzykę na głośniki;
  • 26 proc. używa aplikacji do płacenia zbliżeniowego w sklepach stacjonarnych;
  • 24 osób na 100 ogląda filmy na ekranie zewnętrznym.

Te liczby z każdym kolejnym rokiem będą znacząco rosnąć, a w innych krajach niektóre wartości mogą już teraz być większe, ponieważ łączność LTE w USA jest słabsza niż w wielu krajach. Mnie najbardziej zastanawia to, czy w ciągu najbliższych 2-3 lat Samsungowi uda się wyprzedzić swojego największego konkurenta w USA. Android jest już popularniejszym systemem w tym kraju, ale Samsung w pojedynkę wciąż nie daje rady z iPhone'ami.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)