Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2008 roku - raport

Centrum Badań Marketingowych INDICATOR przeprowadziło badanie konsumenckie "Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2008 roku. Klienci indywidualni". Obejmowało ono rynek telefonii komórkowej i stacjonarnej, internetu, a także telewizji. Nas najbardziej interesuje ten pierwszy i to właśnie na nim się skupimy.

Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2008 roku - raport
Katarzyna Pura

31.01.2009 | aktual.: 31.01.2009 18:00

Badanie miało na celu poznanie opinii konsumentów o usługach telekomunikacyjnych.

Centrum Badań Marketingowych INDICATOR przeprowadziło badanie konsumenckie "Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2008 roku. Klienci indywidualni". Obejmowało ono rynek telefonii komórkowej i stacjonarnej, internetu, a także telewizji. Nas najbardziej interesuje ten pierwszy i to właśnie na nim się skupimy.

Badanie miało na celu poznanie opinii konsumentów o usługach telekomunikacyjnych.

Pod uwagę brano przede wszystkim: posiadanie telefonu komórkowego, znajomość operatorów oraz kryteria ich wyboru, zakres korzystania z dostępnych usług, sposób płacenia rachunków i ich wysokość, zadowolenie (bądź nie) z operatora, znajomość prawa dotyczącego zmiany sieci i przenoszenia numeru, a także zainteresowanie tą usługą.

Oto wyniki:

  • 83% Polaków deklaruje posiadanie komórki,
  • telefonia komórkowa w Polsce jest popularniejsza niż stacjonarna,
  • znajomość spontaniczna operatorów - wśród ankietowanych najbardziej znana marka to Era (90,2%), na drugim miejscu znajduje się Orange (88,4%), kolejny jest Plus (87,4%) i Play (62,3%). Mobilking jest mało rozpoznawalną siecią, ale najbardziej ze wszystkich operatorów MVNO (14,6%),
  • 77,3% ankietowanych zauważa reklamy związane z ofertą operatorów w radiu lub telewizji,
  • wśród badanych najwięcej osób najczęściej korzysta z usług Orange (37,5%), na drugim miejscu Ery (33,1%), a na trzecim Plusa (24,6%),
  • telefony na abonament są bardziej popularne niż pre-paid,
  • wymienianie się wiadomościami tekstowymi jest bardzo popularne wśród Polaków - 93,7% ankietowanych wysyła SMS-y, natomiast 41,3% - MMS-y,
  • 65,6% respondentów uważa, że przenoszenie numerów do innych sieci powinno być darmowe. 12,3% osób dopuszcza jej płatność, natomiast wysokość opłaty powinna wynosić średnio 34 zł,
  • przy wyborze operatora Polacy biorą pod uwagę przede wszystkim ofertę cenową, a także rabaty,
  • ankietowani średnio miesięcznie płacą za abonament 83zł, za karty pre-paid 53zł, natomiast za mix - 52zł.

Badanie przeprowadzono na terenie całej Polski w dniach 8-12 grudnia 2008r. Wzięło w nim udział 1600 respondentów w wieku powyżej 15 lat.

Gdybyś był w grupie ankietowanych, to jak odpowiedziałbyś na powyższe zagadnienia dotyczące telefonii komórkowej?

Źródło: UKE

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)