Samsung w poprzednim roku na badania i rozwój wydał niemal 14 miliardów dolarów! To rekord
Samsung nie jest innowacyjny. Każda generacja Galaxy jest niemal taka sama. Koreańczycy powinni przestać tracić pieniądze na reklamę, a zacząć inwestować w rozwój i badania. Wiele takich i podobnych komentarzy przeczytałem pod wpisami dotyczącymi koreańskiej firmy. Wyglądają one szczególnie ciekawie gdy zobaczy się, że Samsung w zeszłym roku wydał na badania i rozwój prawie 14 miliardów dolarów.
Pierwszy tekst jaki tu napisałem dotyczył właśnie Samsunga, a konkretniej tego, że moim zdaniem jest to firma nie tylko innowacyjna, ale również słuchająca swoich klientów. Oczywiście zdania na ten temat był podzielone. Część z Was stukała się w głowę, ale sporo osób doszło do podobnych wniosków jak ja. Teraz dzięki BusinessKorea wiemy, ile rzeczywiście środków Koreańczycy przeznaczają na bycie innowacyjnym.
Według wyników audytu, firma Samsung Electronics przeznaczyła w poprzednim roku na badania i rozwój 13,8 miliarda dolarów. Jest to 7,4% zysków z całej sprzedaży, które wyniosły 185 miliardów dolarów. Warto odnotować, że mimo gorszych niż zakładane wyników finansowych (spadek sprzedaży o 9,8%) wydatki na badania wzrosły o 3,7% w stosunku do roku poprzedniego. Co ciekawe, Koreańczycy również zmniejszyli wydatki na reklamę o 9,4% do 3,4 miliarda dolarów oraz sumy przeznaczane na promocję sprzedaży (o 3,2% do 6,9 miliarda dolarów).
Oczywiście wydatki na rozwój i badania nie dotyczą tylko zagiętych ekranów, które zobaczyliśmy w modelach Note Edge oraz Galaxy S6 edge. Trzeba pamiętać, że Samsung tworzy swoje procesory, jest potentatem jest chodzi o pamięć RAM do urządzeń mobilnych oraz wytwarza inne podzespoły jak chociażby ekrany trafiające do produktów Apple. Nie mówiąc już o całej innej elektronice.
Nie ważne, jaki mamy stosunek do Samsunga, ale jedno trzeba mu przyznać. Jak już Koreańczycy za coś się wezmą to nie interesują ich półśrodki. Wydatki na badania i rozwój są po prostu astronomiczne szczególnie, że są one niemal 3-krotnie wyższe niż w przypadku Apple. Można śmiało stwierdzić, że koniec koreańskiej firmy, o którym mówił między innymi CEO Cyanogen nie nadejdzie tak szybko.
Źródło: businesskorea.co.kr via phonearena.com