Samsung ujawnił "funkcję, która zmieni wiele". To tak naprawdę akcja charytatywna
W połowie listopada Samsung zaczął zapowiadać w mediach społecznościowych "funkcję, która wiele zmieni". Firma zdradziła w końcu, o co chodzi.
21.11.2018 | aktual.: 24.11.2018 18:22
Tajemniczą nowość zapowiedział wyłącznie polski oddział Samsunga, dlatego jasne było, że chodzi o funkcję związaną konkretnie z naszym rynkiem. Nie brakowało spekulacji, że nad Wisłę nadciąga usługa płatnicza Samsung Pay lub spolszczony wirtualny asystent Bixby. Na razie nic z tego. Firma przygotowała coś innego.
#FunkcjaDobroczynności, czyli wspomóż dzieci kupując telefon
Zapowiadana funkcja to tak naprawdę akcja charytatywna zorganizowana we współpracy z organizacją UNICEF. Świeżo upieczeni nabywcy wybranych smartfonów Samsunga będą mogli wspomóc dzieci klikając w baner w aplikacji.
Samsung przeznaczy 40 zł od kliknięcia na wsparcie jednego z trzech wybranych przez użytkownika obszarów:
- edukacji - fundusze zostaną przeznaczone m.in. na kredki, farby, plastelinę, piórniki, zeszyty, ołówki, bloki rysunkowe i papier kolorowy;
- sportu i zabawy - fundusze zostaną przeznaczone m.in. na piłki nożne, do siatkówki i koszykówki, skakanki, torby sportowe, rakietki do ping-ponga i badmintona, lotki oraz deskorolki;
- opieki - fundusze zostaną przeznaczone m.in. na ręczniki, pościel, koce, szlafroki, poduszki, kołdry i lampki nocne.
Samsung przeznaczy 50 tys. pakietów po 40 zł, więc - jak nietrudno policzyć - łącznie dokładnie 2 mln zł. Połowa środków ma trafić do dzieci w Polsce, a druga połowa do dzieci w krajach rozwijających się.
#FunkcjaDobroczynności: jak wziąć udział w akcji?
Akcją promocyjno-charytatywną objęte są wybrane modele z czterech linii produktowych:
Obyło się więc bez specjalnej selekcji, bo uwzględnione zostały w zasadzie wszystkie najważniejsze modele z ostatnich kilkunastu (a nawet kilkudziesięciu) miesięcy. Z ubiegłorocznych smartfonów brakuje chyba tylko Xcovera 4.
Aby wspomóc dzieciaki należy:
- zakupić jeden z wybranych modeli między 21 listopada a 26 grudnia i aktywować go do 2 stycznia 2019;
- otworzyć aplikację Samsung Members, przejść do zakładki Korzyści i kliknąć w baner \Włącz funkcję dobroczynności;
- wypełnić formularz i wybrać obszar, który chce się wesprzeć.
Pełny regulamin znajdziecie tutaj.
Istnieje niewielkie prawdopodobieństwo, by ktoś, kto nie słyszał do akcji, otworzył wspomnianą apkę sam z siebie, dlatego podpytałem, czy Samsung chce się jakoś zatroszczyć, by informacja dotarła do wszystkich potencjalnych zainteresowanych. Dowiedziałem się, że firma ruszy z kampanią telewizyjną oraz będzie informować o akcji w punktach sprzedaży.
Dwie pieczenie na jednym ogniu
Cel akcji #FunkcjaDobroczynności jest szczytny, ale - nie czarujmy się - to nie przypadek, że rusza ona tuż przed czarnym piątkiem, a kończy się w drugi dzień Świąt. Samsung chce, by podczas największego w roku szału zakupowego klienci mieli dodatkowy argument przemawiający za wyborem smartfonu Samsunga.
Z punktu widzenia konsumenta, jest to jednak atrakcyjniejszy sposób na zwiększenie zainteresowania niż wpakowanie "pierdylionów" złotych w zwykłą kampanię marketingową. Można przecież zrobić sobie lub komuś prezent w postaci smartfonu i jednocześnie poczuć, że zrobiło się coś dobrego.