Samsung Galaxy Tab - pierwsze wrażenia
Zgodnie z tym, o czym pisaliśmy na naszym profilu na Facebooku, w moje ręce wpadł dzisiaj Samsung Galaxy Tab. Po krótkiej zabawie tabletem chciałbym przedstawić Wam pierwsze wrażenia z jego testów.
03.12.2010 | aktual.: 03.12.2010 23:20
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wykonanie
Rzeczą, na którą chciałem zwrócić uwagę, jest wykonanie. Po testach Galaxy S bałem się nieco o obudowę Galaxy Tab. Okazało się jednak, że została ona wykonana z dość grubego plastiku, który jest dobrze spasowany i nie ugina się nawet pod dużym naciskiem. Tablet jest także bardzo lekki i można go pewnie trzymać w jednej dłoni. Można jedynie przyczepić się do faktu, że plastikowa obudowa jest błyszcząca i widać na niej smugi i zabrudzenia.
Multimedia
Czy warto kupić Samsunga Galaxy Tab?
Ponadto w standardzie mamy tu: cyfrową ramkę, aplikację do obsługi YouTube, AllShare, służące do zarządzania DLNA oraz dostęp do sklepu muzycznego Music Hub.
TouchWiz 3.0 i dodatki Samsunga
Firma Samsung dodała jednak do tabletu kilka nowych i przydatnych aplikacji. Pierwszą jest wspomniany Music Hub, który umożliwia kupowanie muzyki. Drugą, program Wiadomości i pogoda, znany już z Nexusa One i HTC Desire - wyświetla on informacje z najważniejszych polskich serwisów informatycznych, jak gazeta.pl, Onet.pl, Gazeta Wyborcza czy TVN24.
Inną nowością, o której teraz wspomnę, jest Readers Hub. Oferuje on dostęp do trzech różnych serwisów tematycznych, z których można pobierać elektroniczne książki, magazynów bądź gazet (także polskich). Baza pochodzi z zasobów Kobo, Zinio i PressDisplay.
Kompatybilność aplikacji
Tablet Samsunga oferuje ekran pracujący w rozdzielczości 1024 x 600 pikseli, której obsługą wprowadzają dopiero najnowsze odsłony systemu Android. Czy ma ona jakikolwiek wpływ na działanie gier i programów? To zależy.
Z programami i większością gier 2D nie ma żadnych problemów. Są one wyświetlane w trybie pełnoekranowym i działają dobrze. Gorzej jest z grami 3D. Same tytuły działają na Galaxy tab bardzo płynnie i nie ma mowy o spowolnieniach, ale nie są one wyświetlane na pełnym ekranie - identyczna sytuacja jak z grami pod iPhone'a, które są uruchamiane na iPadzie. Z tym wyjątkiem, że system Android nie przewiduje jeszcze upscalingu.
Ciężko nazwać to wadą urządzenia. Do tej pory deweloperzy nie tworzyli programów dedykowanych Androidom o ekranach pracujących w wyższej rozdzielczości niż WVGA/FWVGA.
Wady?
Jutro zaprezentujemy Wam obszerną galerię zdjęć Galaxy Tab, a szczegółowy test pojawi się już wkrótce. Jeżeli macie jakieś pytania, zadawajcie je w komentarzach pod tym wpisem. Odpowiem na nie od razu w komentarzach lub w osobnym wpisie.