Samsung i LG przewidują, że właściwe skutki pandemii koronawirusa dopiero nadejdą

Samsung i LG przewidują, że właściwe skutki pandemii koronawirusa dopiero nadejdą
Patryk Korzeniecki

30.04.2020 05:55, aktual.: 30.04.2020 07:55

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Koreańscy producenci twierdzą, że ich działy mobilne oberwą przez koronawirusa najbardziej. Niektóre segmenty ich działalności mają jednak skorzystać na trendzie pracy zdalnej.

Z najnowszych raportów finansowych koreańskich gigantów wynika, że marki nie odczuły zbytnio uderzenia koronawirusa w pierwszym kwartale tego roku. Dochody Samsunga zmniejszyły się o 5,6 proc, natomiast LG o 4,8 procenta w stosunku do wyników z poprzedniego roku.

Zmiany nie są więc duże, jednak właściwe skutki pandemii mają się dopiero pojawić. Najbardziej oberwać mają działy mobilne, choć pewne gałęzie elektroniki zanotują wzrosty.

Smartfony pójdą w dół, jednak rynek komputerów odżyje

Samsung i LG przewidują, że wpływ pandemii na sprzedaż telefonów ma się uwidocznić pod koniec czerwca, kiedy kończy się drugi kwartał. Zdaniem Samsunga użytkownicy ograniczą kupno smartfonów - to jedna z ostatnich potrzeb konsumentów w czasach kryzysu.

Na spadek dochodów firm w następnym kwartale ma także przełożyć się niższa sprzedaż telewizorów i sprzętu domowego. Podobne wnioski można znaleźć w raporcie LG.

Obraz

Reuters informuje, że sytuację Samsunga w pierwszym kwartale uratowała nieco sprzedaż podzespołów. Producenci intensywnie je skupowali - próbowali się w ten sposób zabezpieczyć przed niepewną sytuacją na rynku. W dobie kryzysu gospodarczego nikt nie chce sobie pozwolić na niepotrzebne przestoje.

Pandemia zdaniem Samsunga ma też spowodować wzrosty w dostawach kości pamięci. Jak wiadomo, wielu ludzi z całego świata uczy się i pracuje zdalnie, co ma zainicjować wzrost sprzedaży serwerów i pecetów. LG również spodziewa się pobudzenia popytu na swoje komputery i monitory.

Mimo wszystko ogólne dochody firm mają ulec zmniejszeniu przez - jak to określił Samsung - spadek sprzedaży kluczowych produktów.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)