Samsung traci udziały, więc odchodzi szef działu smartfonów. Będzie rewolucja?
Potwierdziły się ostatnie przewidywania analityków. J.K. Shin ustępuje z fotela szefa działu Samsunga zajmującego się produkcją smartfonów. Jego miejsce zajmie Dongjin Koh, którego głównym zadaniem będzie lepsze radzenie sobie z konkurencję ze strony Apple’a, Huaweia czy Xiaomi.
01.12.2015 | aktual.: 01.12.2015 16:10
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Sugestie dotyczące odsunięcia Jong-Kyun Shina od zarządzania działem smartfonów pojawiły się już rok temu, gdy Samsung zanotował wyraźne spadki zysków w tym segmencie rynku, ale wtedy zachował on swoją pozycję. Teraz jednak, w obliczu niezadowalających wyników sprzedaży flagowego Galaxy S6, zmiany okazały się koniecznością. Potwierdził to w rozmowie z agencją Reuters profesor Kim Sang-Jo, ekonomista z Uniwersytetu Hansung.
prof. Kim Sang-jo:
Prawdą jest, że Shin w przeszłości miał znakomite osiągnięcia, jednak bezdyskusyjny jest też fakt, że wyniki sprzedaży Galaxy S6 były poniżej oczekiwań, dlatego potrzebny był nowy lider. Dzisiejsze nominacje wskazują potrzebę stworzenia systemu zarządzania, który będzie w stanie aktywnie odpowiadać na ruchy ze strony Xiaomi i innych chińskich firm.
Odsunięcie J.K. Shina od działu smartfonów nie jest równoznaczne z jego odejściem z Samsunga. W dalszym ciągu będzie on pełnił funkcję wicedyrektora naczelnego Samsung Electronics, a do tego zajmie się prowadzeniem całego działu mobilnego firmy. Shin będzie teraz odpowiedzialny za długoterminową strategię oraz rozwój nowych gałęzi biznesu mobilnego.
Dongjin Koh, będący do tej pory szefem działu R&D w Samsung Mobile, nie będzie miał prostego zadania na nowym stanowisku. W odpowiedzi na zeszłoroczne spadki udziałów w rynku i sprzedaży urządzeń mobilnych, Samsung wprowadził zupełnie nowe, tańsze linie smartfonów, ograniczył liczbę dostępnych modeli oraz poprawił jakość wykonania topowych urządzeń i obniżył ich cenę. Mimo to południowokoreański gigant wciąż traci udziały w segmencie premium na rzecz Apple'a i Huaweia, a Xiaomi i inni chiński producenci skutecznie podgryzają firmę w pozostałych segmentach rynku.
Koh, który odgrywał kluczową rolę we wprowadzaniu linii Galaxu S6 i Galaxy Note 5, według analityków będzie musiał usprawnić reakcję firmy na nowe trendy na rynku. Szczególnie, gdy idzie o wprowadzanie nowoczesnego oprogramowania i usług (jak Knox czy mobilny system płatności). Profesor Chang Sea-jin z Korea Advanced Institute of Science and Technology w rozmowie z Reutersem sugeruje, że D.J. Koh - podobnie jak J.K. Shin - jest osobą związaną głównie ze sprzętem. Analityk nie wierzy więc, że Samsung prędko odejdzie od strategii skupionej na hardwarze. O tym, czy okaże się to prawdą, przekonamy się zapewne już przy okazji premiery kolejnych flagowców z serii Galaxy S.
Źródło: Reuters